Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:17
Kursa vadītājs:Anatolijs Požarskis
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu psihoterapijā, atbilstoši seksologa, seksopatologa specialitātes nolikuma prasībām, lai ārstu sagatavotu sertifikācijai seksologa, seksopatologa specialitātē, atbilstīgi LR normatīvajiem dokumentiem.

Rezultāti

Zināšanas

1.Demonstrē padziļinātas un paplašinātas zināšanas un izpratni par psihes funkcionēšanas līmeņiem; psihotiskais, robežstāvokļa, neirotiskais; psihiskiem aizsardzības mehānismiem: primitīvi, nobrieduši; psihotiskā personības funkcionēšanas līmeņa aizsardzības mehānismiem, robežstāvokļa personības funkcionēšanas līmeņa aizsardzības mehānismiem, neirotiskā personības funkcionēšanas līmeņa aizsardzības mehānismiem. Izprot jautājumus par psihiskās veselības kritērijiem; psihotiskā personības funkcionēšanas līmeņa izpausmes psihopatoloģijā, robežstāvokļa personības funkcionēšanas līmeņa izpausmes psihopatoloģijā; neirotiskā personības funkcionēšanas līmeņa izpausmes psihopatoloģijā; Iespējamiem seksuāliem traucējumiem psihotiskā, robežlīmeņa, neirotiskā funkcionēšanas līmeņa personībām. Demonstrē zināšanas personību teorijas: Z.Freida psihoanalīzes teorija, Z.Freida topogrāfiskais un strukturālais psihes modelis; psihoseksuālās attīstības teorija, infantīlā seksualitāte, psihoseksuālās attīstības fāzes, Edipa komplekss un tā izpausmes normā un patoloģijā, K.G.Junga analītiskā teorija, K.G.Junga teorijas galvenie personības struktūras koncepti, objektu attiecības teorijas (M. Kleinas teorija par šizoīdi-paranoīdo un depresīvo pozīciju formēšanos, M.Māleres separācijas-individuācijas teorija. H.Kohuta „self” psiholoģijas teorija). Pārzina personību struktūras: antisociālā personība, paranoīda personība, šizoīda personība, atkarīga personība, obsesīvi-kompulsīva personība, depresīva personība, mazohistīska personība, histeriska personība. Ir zināšanas par seksuāliem traucējumiem pacientiem ar dažādām personības struktūrām. Pārzina jautājumu par psihoterapiju veidiem: psihoanalīze, psihodinamiska psihoterapija, atbalsta psihoterapija, kognitīvi-biheviorāla psihoterapija. Izprot psihoterapijas īpatnības ar seksuālas varmācības upuriem – bērniem un pieaugušajiem.

Prasmes

1.Veic klīnisko psihodinamisko diagnostiku psihiskām un psihosomatiskām slimībām; diferencē normu no garīgās patoloģijas, empātiski un iejūtīgi intervē psihoterapetiskus pacientus, apzinās terapeitisko attiecību nozīmi psihiaterapijā; izvērtē un plāno pacienta ārstēšanas veidu (psihoterapijas veidu); spēj novērtēt ģimenes attiecību un sociālo apstākļu ietekmi uz pacientu; apzinās multidisciplinārās komandas darba pamatprincipus un prot līdzdarboties tajā.

Kompetences

1.Piemēro iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, ir izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; psihodinamiskajiem procesiem seksoloģiskiem pacientiem. Veic psihoterapeitisko pacientu aprūpes plānošanu, organizēšanu un ārstēšanu; ārstēšanas rezultātu izvērtēšanu. Ievēro medicīnas deontoloģijas principus.