Āra aktivitātes un netradicionālie sporta veidi (LSPA_468)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot studentiem iespēju teorētiski un praktiski apgūt daudzveidīgas āra aktivitātes, kas saistītas ar velosipēdu izmantošanu, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu, analizēšanu. Dot iespēju apgūt dažādus netradicionālos sporta veidus, to organizēšanu, pielietošanu un vadīšanu indivīdu aktīvai atpūtai, emocionālo, garīgo un fizisko spēju atjaunošanai brīvā dabā.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas zināšanas Āra aktivitātēs I, Āra aktivitātēs II, vispārīgajā pedagoģijā, attīstības, sociālajā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmajā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā.
Rezultāti
1.Zinās dažādus velo braucienu un netradicionālā sporta veidus, to plānošanu, organizēšanas metodiku, kas piemērota dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem. Zinās netradicionālo sporta veidu un aktivitāšu nozīmi cilvēka fizisko un garīgo spēku atjaunošanā, personības un sociālo attiecību veidošanas procesā.
Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus, grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).
1.Prot strādāt gan individuāli, gan komandā plānojot, organizējot, vadot un analizējot gan velo braucienu, gan netradicionālos sporta veidus. Prot izvēlēties mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākos netradicionālos sporta veidus un velo brauciena maršrutus, tos organizēt un vadīt, kā arī noteikt izvēlēto aktivitāšu ietekmi rekreatīvās efektivitātes novērtēšanā.
1.Izvērtē un prasmīgi analizē velobrauciena maršruta un netradicionālo aktivitāšu izvēli, vides resursu piemērotību to realizācijā rekreācijas pasākumu saturā. Prasmīgi pielieto netradicionalās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot praktiskās nodarbības dažādam kontingentam, izvēloties un pielietojot atbildtošos didaktiskos paņēmienus. Analītiski formulē priekšmeta būtību un terminoloģiju. Spēj izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.