Pētniecības ietekme un komunikācija (SZF_209)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir attīstīt studentu spēju skaidri un saprotami komunicēt sarežģītu zinātnisku informāciju, demonstrējot pētniecības rezultātu ietekmi. Kursa gaitā studenti iemācīsies pielāgot ziņojumus dažādām auditorijām un veicināt sabiedrības izpratni par zinātni un sava(-u) pētījuma(-u) rezultātiem.
Priekšzināšanas
Lai veiksmīgi apgūtu kursu, nepieciešams apgūt studiju kursus "Kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes sociālajās zinātnēs", "Maģistra darba izstrādes metodoloģiskais seminārs un tēmas pieteikuma aizstāvēšana".
Rezultāti
1.Studenti zinās galvenās zinātnes komunikācijas teorijas un modeļus.
Studenti apzināsies zinātnes komunikācijas lomu sabiedrības izpratnes un politisko lēmumu veidošanā.
Studenti apzināsies, kā dažādas auditorijas uztver un interpretē zinātnisko informāciju.
1.Studenti komunicēs sarežģītas zinātniskas koncepcijas skaidrā un saistošā valodā dažādām auditorijām.
Studenti izstrādās pārliecinošus zinātniskos stāstījumus, izmantojot stāstījumu, metaforas un analoģijas.
Studenti izmantos digitālo mediju rīkus, piemēram, sociālos medijus, aplādes un video, lai efektīvi sazinātos ar zinātni.
Studenti rakstīs pārliecinošus un pieejamus zinātnes saziņas materiālus, tostarp izdevumus, politikas īsus ziņojumus un informatīvu saturu.
1.Studenti ētiski paziņos zinātnisko informāciju, nodrošinot precizitāti un izvairoties no sensacionalisma.
Studenti pielāgos komunikācijas stratēģijas dažādiem kultūras, sabiedrības un profesionālajiem kontekstiem.
Studenti izmantos kritisko domāšanu, lai novērtētu un novērstu dezinformāciju zinātnes komunikācijā.
Studenti spēs izstrādāt uz auditoriju orientētus zinātnes komunikācijas projektus.
Plānojums
| Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
|---|---|---|---|---|---|
| Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | ||
| Starptautiskās attiecības un diplomātija | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | ||
| Komunikācija un mediju studijas | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | ||
| Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle | ||
| Starptautiskās attiecības un diplomātija | 4 | 2. cikla (Maģistra) | Ierobežota izvēle |