Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Ieva Puzo
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Valoda:Latviešu, Angļu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt studentu spēju skaidri un saprotami komunicēt sarežģītu zinātnisku informāciju, demonstrējot pētniecības rezultātu ietekmi. Kursa gaitā studenti iemācīsies pielāgot ziņojumus dažādām auditorijām un veicināt sabiedrības izpratni par zinātni un sava(-u) pētījuma(-u) rezultātiem.

Priekšzināšanas

Lai veiksmīgi apgūtu kursu, nepieciešams apgūt studiju kursus "Kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes sociālajās zinātnēs", "Maģistra darba izstrādes metodoloģiskais seminārs un tēmas pieteikuma aizstāvēšana".

Rezultāti

Zināšanas

1.Studenti zinās galvenās zinātnes komunikācijas teorijas un modeļus.
Studenti apzināsies zinātnes komunikācijas lomu sabiedrības izpratnes un politisko lēmumu veidošanā.
Studenti apzināsies, kā dažādas auditorijas uztver un interpretē zinātnisko informāciju.

Prasmes

1.Studenti komunicēs sarežģītas zinātniskas koncepcijas skaidrā un saistošā valodā dažādām auditorijām.
Studenti izstrādās pārliecinošus zinātniskos stāstījumus, izmantojot stāstījumu, metaforas un analoģijas.
Studenti izmantos digitālo mediju rīkus, piemēram, sociālos medijus, aplādes un video, lai efektīvi sazinātos ar zinātni.
Studenti rakstīs pārliecinošus un pieejamus zinātnes saziņas materiālus, tostarp izdevumus, politikas īsus ziņojumus un informatīvu saturu.

Kompetences

1.Studenti ētiski paziņos zinātnisko informāciju, nodrošinot precizitāti un izvairoties no sensacionalisma.
Studenti pielāgos komunikācijas stratēģijas dažādiem kultūras, sabiedrības un profesionālajiem kontekstiem.
Studenti izmantos kritisko domāšanu, lai novērtētu un novērstu dezinformāciju zinātnes komunikācijā.
Studenti spēs izstrādāt uz auditoriju orientētus zinātnes komunikācijas projektus.

Plānojums

Plānošanas periods:2026. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle
Starptautiskās attiecības un diplomātija42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle
Komunikācija un mediju studijas42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle
Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle
Starptautiskās attiecības un diplomātija42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle