Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
ECTS:4
Kursa vadītājs:Mareks Osovskis
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Angļu, Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Nostiprināt un attīstīt nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas fizioterapijas praksē treniņu un sacensību pēcslodžu, traumu, saslimšanu rehabilitācijā un to profilaksē. Uzdevumi: -iepazīstināt ar nepieciešamajām teorētiskajām zināšanām un praktiskām iemaņām fizioterapijas praksē treniņu un sacensību pēcslodžu rehabilitācijā -sniegt nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas fizioterapijas praksē sportistu, traumu, saslimšanu rehabilitācijā -sniegt nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktisās iemņas fizioterapijas praksē sportistu, traumu, saslimšanu profilaksē.

Priekšzināšanas

Teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas fzioterapijs tehnoloģijās, testēšanas un kontroles tehnikā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.

Prasmes

1.Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī.

Kompetences

1.Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā. Spēs demonstrēt praktiski fiziskās attīstības, fiziskās sagatavotības un organisma funkcionālo spējas; Spēs analītiski diskutēt ar speciālistiem, nespeciālistiem par sportistu medicīniskajām pārbaudēm, kā arī dopinga kontroli sportā.