Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:6
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Sniegt padziļinātas zināšanas par cilvēka ķermeņa uzbūvi un funkcijām, cilvēka ķermeņa attīstību, augšanu, formu un funkciju vienotību, par medicīniskās latīņu terminoloģijas pamatiem, ko lieto anatomijā, fizioloģijā un pārējās medicīnas disciplīnās, kā arī sekmēt morfoloģisko pētījumu iemaņu apguvi.
Uzdevumi:
1. Radīt priekšstatu par cilvēka ķermeņa uzbūvi, attīstību, it sevišķi, par kustību aparāta uzbūvi un funkciju, kā sirds un asinsvadu, un nervu sistēmu. Nervu sistēmas lomu, izpildot vienkāršas un komplicētas kustības
2. Mācīt analizēt, kādās kustībās piedalās katra locītava, katrs muskulis; mācīt anatomiski analizēt cilvēka kustības.
3. Praktiskajās nodarbībās mācīt palpēt sev un citiem kaulu punktus, muskuļus, to piestiprināšanās vietas, noteikt un analizēt muskuļu darbību.

Priekšzināšanas

Vidējā vai vidējā speciālā izglītība, ietverot dabas zinātņu profila priekšmetus: bioloģiju, anatomiju, fiziku, ķīmiju.

Rezultāti

Zināšanas

1.Spēt demonstrēt veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par vesela cilvēka organisma uzbūvi, atsevišķām balsta un kustību sistēmas daļām. Prast interpretēt un analizēt kustības; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot mācību darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu kolektīvi mācoties pie mulāžām, skeleta u.c. uzskates līdzekļiem.

Studenti iegūst zināšanas:
1. Par skeletu, ekstremitāšu kauliem.
2. Par muskuļiem, to uzbūvi, muskuļšķiedru kontrakcijas mehānismiem.
3. Par kustību analīzi (skelets+muskuļi).
4. Par sirds un asinsvadu sistēmas uzbūvi un darbības principiem.
5. Par katras centrālās nervu sistēmas daļas uzbūvi un nozīmi kustību regulācijā.
6. Par endokrīnās sistēmas uzbūvi, darbību un funkcijām.
7. Par gremošanas sistēmas uzbūvi, darbību un funkcijām.

Prasmes

1.Studenti apgūst prasmes:
1. Parādīt uz mulāžām, anatomiskiem preparātiem un plakātiem muskuļus, kaulus.
2. Noteikt kaulu punktus, locītavas, muskuļu atrašanās un piestiprināšanās vietas.

Kompetences

1.Studenti apgūst kompetences:
Analizēt muskuļu darbību dažādās kustībās – kādās locītavās kādi muskuļi strādā dažādās ķermeņa kustībās.