Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:6
Kursa vadītājs:Donats Breiva
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Anatomija; Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, atbilstoši torakālas ķirurģijas specialitātes nolikuma prasībām, lai ārstu sagatavotu sertifikācijai torakālas ķirurģijas specialitātē, atbilstīgi Latvijas Republikas normatīvajiem dokumentiem.

Rezultāti

Zināšanas

1.Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par tēmām:
- pamata kardiopulmonālās reanimācijas algoritms;
- padziļinātās kardiopulmonālās terapijas algoritmi, kas šobrīd pieņemti valstī;
- elpceļu caurlaidības nodrošināšanas metodes: manuālās, elpvadi, trahejas intubācija, dalītā bronhu intubācija, laringeālā maska, intubējošā laringeālā maska, Combitube caurule, ekstrēnā krikotieotomija;
- mākslīgā plaušu ventilācija: mute-mute, mute-deguns, ar Ambu manuālo ventilatoru, manuāli, izmantojot narkozes aparāta sejas masku;
- mākslīgās plaušu ventilācijas īpatnības torakālajā ķirurģijā: vienas plaušas ventilācija, augstfrekvences strūklas ventilācija;
- anestezējamā un komatozā pacienta respiratorais un hemodinamiskais monitorings u.c. monitoringa veidi;
- vispārējās un reģionālās anestēzijas principi un etapi torakālajā ķirurģijā;
- mākslīgās plaušu ventilācijas īpatnības torakālajā ķirurģijā: vienas plaušas ventilācija, augstfrekvences strūklas ventilācija;
- akūto pēcoperācijas sāpju terapija.

Prasmes

1.Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu:
- traheālu intubāciju
- plaušas mākslīgu ventilāciju
- pacienta monitoringu.

Kompetences

1.Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papilduanalīzi
Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas,dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi.