Bērna psihiskā attīstība un attīstības traucējumi (RBS_014)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi par bērna psihisko attīstību, tās novērtēšanas un izmeklēšanas metodēm, kā arī par biežākiem neirālās attīstības traucējumu veidiem, to diagnostiku, ārstēšanu un rehabilitāciju.
Rezultāti
1.1. Izpratīs bērna psihiskās attīstības posmus.
2. Izpratīs dažādu psihisko funkciju (kognitīvo, sociālo, emocionālo, morālo, valodas u.c.) attīstības procesu bērnības laikā.
3. Zinās un pratīs atbilstīgi pielietot pamata klīniskās izmeklēšanas metodes.
4. Zinās un pratīs atbilstīgi rekomendēt pamata neiropsiholoģiskās izmeklēšanas metodes.
5. Zinās, pēc kādiem kritērijiem izvēlēties atbilstošāko diagnostikas un diferenciāldiagnostikas algoritmu noteiktu centrālās nervu sistēmas attīstības traucējumu gadījumos, zinās, kur atrast jaunākos algoritmus un izmeklēšanas vadlīnijas.
1.1. Pratīs pareizi novērtēt bērna psihisko attīstību atkarībā no vecuma.
2. Spēs izvēlēties atbilstošāko diagnostikas un diferenciāldiagnostikas algoritmu noteiktu nervu sistēmas attīstības traucējumu gadījumos, spēs atrast jaunākos algoritmus un izmeklēšanas vadlīnijas.
1.Kompetences bērna psihiskās attīstības izvērtēšanā atbilstoši vecumposmam, nervu sistēmas attīstības traucējumu diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, bērnu un pusaudžu psihiatriskajā aprūpē stacionārā un ambulatorās palīdzības tīklā. Sadarbībā ar citu specialitāšu profesionāļiem (klīniskiem un veselības psihologiem, audiologopēdiem u.c.) un atbalsta personālu, plānojot un veicot komandas darba principus, kā arī interpersonīgās attiecībās, ētikas un juridiskos jautājumos, lai nodrošinātu agrīnu nervu sistēmas attīstības traucējumu atpazīšanu, diagnostiku, profilaksi, ārstēšanu un psihosociālo rehabilitāciju.