Bērnu endokrinoloģijas aktualitātes II (RBE_033)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Nodrošināt jaunāko un aktuālo teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi bērnu endokrinoloģijā, atbilstoši pēdējo gadu starptautiskām vadlīnijām un zinātnisko pētījumu rezultātiem. Iepazīstināt ar jaunākām medicīnas tehnoloģijām bērnu endokrinoloģijā. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu bērnu endokrinoloģijā, atbilstoši bērnu endokrinologa specialitātes nolikuma prasībām, lai ārstu sagatavotu sertifikācijai bērnu endokrinologa apakšspecialitātē.
Rezultāti
1.Pēc studiju kursa apgūšanas rezidents pārzinās aktuālos jaunumus un zinātniskos pierādījumus - endokrīno dziedzeru disfunkciju iespējamos cēloņus, patoģenēzes mehānismus, endokrīno dziedzeru mijiedarbi, endokrīno slimību klīniskās izpausmes formas un to atšķirības dažādos vecuma posmos, laboratorās un vizuālās izmeklēšanas metodes, to indikācijas un rezultātu interpretāciju, endokrīno slimību primāro un sekundāro profilaksi un ārstēšanas jaunākās iespējas.
1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidenti pratīs: - Veikt bērnu ar endokrīnu patoloģiju patstāvīgu izvērtējumu, patstāvīgi realizēt izmeklējumu un ārstēšanas plānu, - Izmantot pacientam piemērotākos testus endokrīno slimību diagnostikā dažādos vecuma posmos, - Sagatavot pacientu dažādām endokrīnām operācijām, - Sniegt kvalificētu neatliekamo palīdzību dažāda vecuma bērniem ar akūtām endokrīnām slimībām vai hronisku slimību akūtām komplikācijām.
1.Apvienojot teorētiskās zināšanas ar praktiskām iemaņām, rezidentam būs iespēja tās realizēt vienotā integratīvā izpratnē par prasmi komunicēt ar pacientiem – bērniem dažādos vecumos, viņu piederīgajiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, iegūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma endokrinoloģiskos pacientus, iepazīties ar ārstēšanas shēmām, prognostiskiem indeksiem, iemācīties sastādīt izmeklēšanas plānu, nozīmēt aprūpes un ārstēšanas plānu, izmantojot iegūtās zināšanas bērnu endokrīno patoloģiju diferenciāldiagnostikā. Analizēt un interpretēt diagnostikā iegūtos datus pareizā diagnozes noteikšanā. Argumentēt izvēlēto diagnostisko testu nepieciešamību un pamatot izvēlēto ārstēšanas plānu. Loģiski noformulēt un izskaidrot ārstēšanas mērķus, izvērtēt tās efektivitāti, blaknes.