Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:2
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

nostiprināt un attīstīt nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas fizioterapijas praksē treniņu un sacensību pēcslodžu, traumu, saslimšanu rehabilitācijā un to profilaksē

Priekšzināšanas

Teorētiskās zināšanas un praktiskās iemanas fzioterapijs tehnoloģijās, testēšanas un kontroles tehnikās, treniņa metodikā, teorijā un praksē. dažādos sporta veidos

Rezultāti

Zināšanas

1.apgūs teorētiskās zināšanas un prasmes par dažādiem sportista funkcionālajiem stāvokļiem; - spēs analizēt fizioterapeitisko metožu ietekmi uz kustību balsta sistēmu sportistiem; - spēs demonstrēt zināšanas par traumu rehabilitāciju terapijas pamatprincipiem un to vietu fizioterapijas procesā; -izprast profesionālo ētiku rehabilitācijas programmas izveidē un ieviešanā; -formulēt un analītiski raksturot rehabilitācijas programmas izveides principus pēc traumas rašanās, profilaktiskos nolūkos; -patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes pacientu funkcionālo spēju novērtēšanai; -pieņemt lēmumus un rast risinājumus atbilstošo metožu izmantošanai;- īstenot fizioterapijas sportistu rehabilitācijā jomas rehabilitācijas mērķu īstenošanai veselības aprūpes jomā.
Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī

Prasmes

1.Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.

Kompetences

1.Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.