Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: RSU Liepājas filiāle
ECTS:6
Kursa vadītājs:Lilija Antoņēviča
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Māszinības
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, pilnveidot prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas principiem, to pielietošanu māsas praksē.

Priekšzināšanas

Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Infekciju kontrole aprūpē, Klīniskās aprūpes pamati, Prakse I.

Rezultāti

Zināšanas

1.Iegūs pamatzināšanas pacienta aprūpē, par atveseļošanos veicinošiem faktoriem. Demonstrēs orientāciju jaunākajās medicīnas tehnoloģijās, ko izmanto klīniskā aprūpē. Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj raksturot svarīgākās metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai. Studenti spēs izvērtēt pacienta pašaprūpes spējas. Studenti zinās būtiskākos rehabilitācijas principus neiroloģijā, kardioloģijā, pulmonoloģijā, ķirurģijā, pediatrijā.

Prasmes

1.Sagatavot un ievadīt pacientam nozīmētos parenterālos medikamentus; nodrošināt intravenozo pieeju ar ilgstošām infūzijas ierīcēm, izmantojot piemērotu aprīkojumu; veikt procedūras, kas skar urogenitālo sistēmu (urīnpūšļa kateterizāciju, urogenitālās stomas un to veidi); veikt procedūras, kas skar elpošanas trakta manipulācijas (skābekļa terapija, traheostomas aprūpe); veikt ķirurģiskās manipulācijas (sterila galdiņa uzklāšana, mazās ķirurģiskās manipulācijas, imobilizācijas); veikt transfuzioloģiju un veikt izpildīto procedūru dokumentēšanu. Studenti spēs pielietot statiskus, dinamiskus un speciālus elpošanas vingrojumus. Studenti pratīs izvēlēties un ieteikt metodes pacienta funkcionālās neatkarības uzlabošanai.

Kompetences

1.Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras, medicīniskās ierīces un citas aktivitātes, optimālas pacientu aprūpes nodrošināšanai. Spēs analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli. Studenti pratīs ieteikt nepieciešamos elpošanas vingrojumus, kā arī būtiskākos vingrojumus komplikāciju profilaksē.