Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:25.95
Kursa vadītājs:Jeļena Storoženko
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne

Mērķis

Sagatavot laboratorijas ārstus darbam specializētajos medicīnas centros un daudzprofilu slimnīcās laboratorijās. Iegūt zināšanas par laboratorijas darba organizācijas specifiku neatliekamās medicīnas palīdzības struktūrās, bērnu veselības aprūpes iestādēs, infekcijas slimību laboratorijā, kā arī akreditētās laboratorijas darba organizāciju. Izmantojot laboratoriju informācijas sistēmas laboratorijas ikdienas praksē, t.sk. testēšanas rezultātu sagatavošanai un testēšanas pārskatu sastādīšanai. Iegūt zināšanas par izmeklēšanas metožu izvēles priekšrocībām daudzprofilu slimnīcu laboratorijās, iegūto rādītāju interpretāciju, rādītāju kritisko vērtību paziņošanas kārtību un turpmākās izmeklēšanas taktikas izvēli.

Rezultāti

Zināšanas

1.- aprakstīt daudzprofilu slimnīcas laboratorijas darbības etapus
- nosaukt un raksturot piemērotāku laboratorijas aprīkojumu, to jaudu un specifiku ambulatorās medicīnas iestādes laboratorijās
- nosaukt un raksturot biežākos izmeklējumus, ko veic daudzprofilu slimnīcas laboratorijas
- pielietot dažādu slimību diagnostikas algoritmus
- zināt medicīnas laboratorijas akreditācijas nosacījumus, atbilstoši ISO standartiem.

Prasmes

1.- izpildīt dažāda veida testēšanu ar automatizētām un manuālām metodēm
- veikt bioloģiskā materiāla mikroskopiju
- izvērtēt referento lielumu klīniskos un laboratoriskos aspektus
- veikt patoloģisko rezultātu interpretāciju
- izpildīt kvalitātes kontroles testus.

Kompetences

1.Veikt cilvēka organisma bioloģiskā materiālā izmeklēšanu dažādu slimību diagnostikai daudzprofilu slimnīcas laboratorijās. Pielietot mūsdienu tehnoloģijas un metodes, diagnostikas kritērijus un izmeklēšanas algoritmus slimību diagnostikai un diferenciāldiagnostikai. Veikt izmeklēšanas rezultātu interpretāciju, t.sk. dažāda vecuma pacientu grupās, un ieteikt klīnicistiem turpmāko izmeklēšanas rīcību. Nodrošināt testēšanas rezultātu ietekmējošo faktoru izvērtēšanu un korektīvo darbību veikšanu konstatēto neatbilstību gadījumos.