Peldēšanas pamati un metodika (LSPA_178)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību peldēšanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot bērna individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes peldēšanā, kā arī izprast un lietot drošība noteikumus pie un uz ūdens.
Priekšzināšanas
Prasme peldēt. Apgūti Studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Biomehānika un ergonomika, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Izglītības iestādes vadība, Šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, Priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, Pārvietošanās pamati un metodika, Sporta vēsture, Sporta filosofija.
Rezultāti
1.1. Peldēšanas vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē.
2. Peldēšanas disciplīnu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums peldēšanas vingrinājumu apguvē.
1.4. Spēs nodemonstrēt dažādus peldēšanas veidus (krauls uz muguras, krauls uz krūtīm, brass, delfīns) un lietišķās peldēšanas elementi (niršana, peldēšana uz sāniem, slīcēja transportēšana ūdenī), peldēšanas starts un apgriezieni visās izglītības pakāpēs.
5. Praktiski plānot, vadīt peldēšanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās peldēšanas disciplīnu sacensībās.
1.7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un kustību rotaļās atbilstoši valsts izglītības standartu prasībām.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un peldēšanas līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošos daudzveidīgos peldēšanas vingrinājumos un kustību rotaļās.
9. Spēja uzņemties atbildību par Studiju stundas procesu un drošību peldbaseinā.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus peldēšanas vingrinājumu apguvē.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus peldēšanas vingrinājumu apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā peldēšanas vingrinājumu Studiju aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties Studiju līdzekļus peldēšanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās peldēšanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.