Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar fiziskiem un kustību attīstības traucējumiem (LSPA_156)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt un pielietot zināšanas par pielāgotām mācīšanas stratēģijām sporta izglītībā audzēkņu ar SIV vajadzībām, lai nodrošinātu individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Rezultāti
1.1. Demonstrē zināšanas par definējumiem un terminoloģiju par fiziskās un kustības attīstības traucējumu (turpmāk – FKAT) veidiem. Izprot FKAT etioloģiju (cerebrālā paralīze, spina bifida, kaulu – locītavu deformācijas utml.). Studējošie izprot FKAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaujošas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT.
1.2. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar FKAT.
3. Prasmes pielietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.
1.4. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.