Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:6
Kursa vadītājs:Jeļena Vrubļevska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Psihiatrija

Mērķis

Iegūt zināšanas par psihisko traucējumu izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), ārstēšanas medikamentoziem un psiholoģiskiem pamatprincipiem, psihisko slimību profilaksi un pacientu rehabilitācijas pamatprincipiem; iegūt zināšanas par psihiatriskā aprūpes dienesta organizāciju, darbību, tās ētiskiem un juridiskiem principiem, kompetenču sadalījumu starp dažādiem speciālistiem un psihiski slimo pacientu aprūpes plānošanu un organizēšanu. Iegūt prasmes komunicēt ar pacientiem saudzējoši, atbalstoši un izglītojoši. Mācēt novērtēt pacientu psihisko stāvokli, izprast tā dinamiku terapijas gaitā.

Priekšzināšanas

Ievads psiholoģijas teorijā
Psihes bioloģijas pamati
Medicīniskā ētika

Rezultāti

Zināšanas

1.Pārzina psihisko traucējumu izplatību, etioloģiskos faktorus. Spēj formulēt psihiatriskos simptomus un sindromus un izprot galveno psihisko traucējumu jēdzienus. Iegūst zināšanas par svarīgākajām ārstēšanās metodēm un atpazīt biežāk lietojamos psihofarmakoloģiskos līdzekļus. Izprot multidisciplinārās komandas nozīmi un psihologa lomu psihisko traucējumu atpazīšanā un ārstēšanā.

Prasmes

1.Spēj atpazīt, novērtēt un aprakstīt pamata psihiatriskos simptomus, izvērtēt un plānot pacienta aprūpes veidu, nodrošinot pareizu pacienta atlasi mākslas terapijas nodarbībām.
Prot izveidot empātisku intervēšanas stilu darbam ar pacientiem ar psihiskiem traucējumiem, apzināties terapeitisko attiecību nozīmi psihiatrijā.

Kompetences

1.Spēj konsultēšanas laikā novērtēt klienta psihisko traucējumu dinamiku un māk to izskaidrot pacientam.
Spēj aizstāvēt savu viedokli pārējām pacienta aprūpes komandas personām. Māk savas profesijas kompetences ietvaros popularizēt veselīgu dzīvesveidu sabiedrībā.