Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:21
Kursa vadītājs:Māris Taube
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Psihiatrija

Mērķis

• Sniegt zināšanas, veidot izpratni par teoriju, praktisko darbu un sniegt praktiskā darba pieredzi īstermiņa individuālajā psihodinamiskajā, kognitīvi biheiviorālajā un grupu psihoterapijās psihiatram nepieciešamajā apjomā;
• Sniegt psihoterapeitiskā procesa un tā attīstības pieredzi grupā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas:
• par galvenajām uz pierādījumiem balstītajām (īstermiņa individuālā psihodinamiskā, kognitīvi biheiviorālā) psihoterapiju metodēm, kas pielietojamas psihiatrijā, psihoterapijas lomu kā integratīvas ārstēšanas metodi;
• zināšanas un izpratne par psihes funkcionēšanas līmeņiem no psihodinamiskā skatu punkta;
• par cilvēka seksualitātes psihiskām sastāvdaļām no psihodinamiskā skatu punkta;
• par īstermiņa psihodinamiskās psihoterapijas virzieniem un to pamatprincipiem;
• par kognitīvi biheiviorālās terapijas teorētiskajiem, empīriskajiem pamatiem un darbības pamatprincipiem;
• izprast praktisko darbu īstermiņa individuālajā psihodinamiskajā un kognitīvi biheiviorālajā psihoterapijās.

Prasmes

1.Prasmes:
• atklāt un novērtēt psihes funkcionēšanas līmeni un psihodinamiskos aspektus psihopatoloģiskajā simptomā un sindromā;
• izvērtēt īstermiņa individuālās psihodinamiskās psihoterapijas praktiskajā darbā gūto pieredzi (novērošana, pārnese, pretpārnese, apziņa, zemapziņa, iekšējie konflikti, interpersonālās attiecības, id, ego, superego funkcionēšana, psihes aizsardzības mehānismi) ; spējas pielietot šo pieredzi darbā ar neirotiskā un borderline (robežstāvoklis) līmenī funkcionējošiem pacientiem;
• izvērtēt kognitīvi biheiviorālajā terapijā praktiskajā darbā gūto pieredzi (fokusētu jautājumu uzdošana, atspoguļošana, Sokrātiskais dialogs, apkopošana, emociju saistība ar ķermeniskām sajūtām, automātisko domu, pamata pārliecību identificēšana un koriģēšana, aizsardzību uzvedību identifikācija, analīze un koriģēšana); spējas pielietot šo pieredzi trauksmes, afektīvo un personības traucējumu gadījumos; pielietot šo pieredzi ikdienas darbā psihiatram nepieciešamā apjomā.

Kompetences

1.Kompetences:
• Noteikt psihoterapeitiskās diagnozes, rekomendēt konkrētu psihoterapeitisku ārstēšanu pacientam, balstoties uz pacienta diagnozēm un personību;
• Izvērtēt psihoterapijas tehniku pielietošanas efektivitāti un vietu ārstēšanas plānā;
• Sadarboties ar psihoterapeitiem psihoterapeitiskās ārstēšanas nodrošināšanai multidisciplināras komandas ietvaros.