Psihoterapija un multiprofesionālā rehabilitācija bērnu un pusaudžu psihiatrijā (RBS_019)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iepazīstināt ar bērnu un pusaudžu psihiskās veselības aprūpes sistēmu, pielietojot multidisciplinārās komandas darba principus, iesaistot profesionālus speciālistus un nodrošināt profesionālu aprūpi visos sociālajos līmeņos. Iepazīstināt ar biopsihosociālā modeļa izmantošanu un rehabilitācijas un sociālās psihiatrijas lomu bērnu un pusaudžu ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem funkcionēšanas uzlabošanai, attīstot spējas un mazinot nespēju. Nodrošināt zināšanu apguvi par bērnu psihoterapeitisko un psiholoģisko izmeklēšanu, psihoterapeitisko diagnostiku, psiholoģisko intervenču indikācijām un kontrindikācijām. Sniegt ieskatu par dažādām uz zinātniskiem pierādījumiem balstītām psihoterapijas metodēm.
Rezultāti
1.Zinās starptautiskos principus bērnu un pusaudžu psihiskās veselības aprūpē un rehabilitācijā, multidisciplinārās komandas un tās dalībnieku darba principus, mērķus un uzdevumus psihiatriskās rehabilitācijas kontekstā.
1.Mācēs organizēt multidisciplinārās komandas darbu, iesaistot profesionālus speciālistus – bērnu psihiatrus, psihoterapeitus, psihologus, audiologopēdus, fizioterapeitus, ergoterapeitus, vizuāli plastiskās mākslas terapeitus, nodrošinot terapijas pēctecību, socializācijas un izplatības nepārtrauktību.
1.Darba procesā izpratīs komandas darba pamatprincipus bērnu psihiatrijā, spēs intervēt un ievākt anamnēzi no pacienta un viņa piederīgajiem. Korekti izklāstīs multidisciplinārā komandā iekļauto pacientu un piederīgo terapijas plānu, metodes un sagaidāmos rezultātus. Plānos savas profesionālās darbības attīstības un pilnveides iespējas terapeitiskajās grupās, kā arī plānos savu zinātniski pētniecisko attīstību.