Reanimatoloģija un intensīvā terapija pediatrijā I (RNM_004)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
nodrošināt iespēju apgūt zināšanas par atšķirībām intensīvās terapijas principos, metodēs un manipulācijās pediatrijā, lai uzturētu (nodrošinātu) kritiski slima zīdaiņa un bērna vitālās funkcijas pirmsslimnīcas un slimnīcas uzņemšanas nodaļas etapā līdz speciālista ierašanās brīdim.
Rezultāti
1.Studējošais zinās:
• Atpazīt dzīvībai bīstamus simptomus un sindromus saslimšanu un traumu gadījumos pediatrijā.
• Izskaidrot Intensīvās terapijas atšķirības pediatrijā.
• Interpretēt klīniski – bioķīmiskos hipoksijas rādītājus, to korekcijas metodes.
• Aprakstīt plaušu mākslīgās ventilācijas atšķirības pediatrijā.
• Formulēt hemodialīzes, hemofiltrācijas, hemosorbcijas un hiperbārās oksigenizācijas indikācijas pediatrijā.
• Raksturot antibakteriālās terapijas principus.
1.Studējošais pratīs:
• identificēt dzīvībai bīstamus simptomus un sindromus saslimšanu un traumu gadījumos.
• formulēt indikācijas un kontrindikācijas pacienta stacionēšanai intensīvās terapijas nodaļā.
• izstrādāt aprūpes plānu intensīvajā terapijā pediatrijā.
• analizēt un koriģēt klīniski – bioķīmiskos hipoksijas rādītājus.
• izmeklēt un monitorēt intensīvās terapijas pacientus pediatrijā, lietojot neinvazīvas un iespēju robežās arī invazīvas metodes.
• katetrizēt centrālās un perifērās vēnas.
• pielietot perfuzorus.
• pielietot neinvazīvās un invazīvās mākslīgās plaušu ventilācijas metodes pediatrijā, izmantojot elpināmo maisu un PMV aparātus, t.sk. portatīvos.
• interpretēt laboratorisko izmeklējumu datus.
• pielietot O2 inhalācijas metodes.
• aprūpēt bērna elpceļus, t.sk. pacientiem ar traheostomu.
• interpretēt ūdens – elektrolītu un skābju – sārmu balansa traucējumus un veikt korekcijas.
• diagnosticēt multiplo orgānu mazspēju un septiskus stāvokļus.
• pielietot atdzīvināšanas pasākumus pēc ACLS algoritmiem.
• sastādīt ārstēšanas un izmeklēšanas plānu pediatrijā IT pacientiem ar neiroloģisku un neiroķirurģisku patoloģiju, abdominālu patoloģiju un plaušu patoloģiju, t.sk.operētiem pacientiem, pacientiem ar endokrīnu patoloģiju, kardiālu patoloģiju
1.Kompetence - studējošais varēs speciālista pārraudzībā sastādīt un realizēt izmeklēšanas un ārstēšanas plānu bērnu veselībai un dzīvībai kritiskos stāvokļos un uzturēt bērna vitālās funkcijas līdz speciālista ierašanās brīdim neatliekamās situācijās pirmsslimnīcas un slimnīcas etapā.