Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:4
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Veicināt izpratni par rehabilitācijas pasākumu secību dažādos rehabilitācijas posmos. Nodrošināt savlaicīgu, atbilstošu pacienta funkcionēšanas novērtēšanu un biopsihosociālu pieeju personas funkcionēšanas ierobežojumu risināšanā. Attīstīt praktiskās iemaņas pacientu izmeklēšanā un iegūto rezultātu novērtēšanā. Izprast multidisciplināru biopsihosociālu rehabilitāciju.
Balsta un kustību aparāta funkcionālo traucējumu diagnostika, korekcija un profilakse.

Priekšzināšanas

1. un 2. studiju gadā LSPA medicīniski - bioloģisko priekšmetu iegūtās zināšanas.

Rezultāti

Zināšanas

1.Medicīniski nestabili stāvokļi (definīcija, kopējās un specifiskās pazīmes, atpazīšanas nozīme un vadīšana, dažādās pacientu grupās un veselības stāvokļos), Indikatori, kas norāda, ka pacienta izmeklēšanas process vai konkrēta izmeklēšanas metode ir nekavējoši jāpārtrauc (absolūta kontrindikācija), šo indikatoru atpazīšana un monitorēšana funkcionālas izmeklēšanas laikā
Vitālo rādītāju monitorēšana un interpretācija izmeklēšanas laikā
“Sarkanie karogi” jeb brīdinošie simptomi (uz pierādījumiem balstīta klasifikācija, vadlīnijas, interpretēšana, rīcības plānošana).

Prasmes

1.Iespēja izprast funkcionālo traucējumu nopietnību, to diagnostiku, profilakses metodes, nodrošināt to korekcijas īstenošanu, ņemot vērā konkrētā pacienta statikas, dinamikas un kustību stereotipu funkcionālo traucējumu veidu un veselības stāvokli. Atpazīt pacienta simptomus, kas liecina par medicīniski nestabilu stāvokli. Atpazīt absolūtās un relatīvās kontrindikācijas.
Noteikt “sarkanos karogus” pēc pacienta subjektīvajiem un objektīvajiem simptomiem. Atbilstoši rīkoties situācijās, kas prasa pārtraukt pacienta izmeklēšanas procesu. Informēt pacientu par atradni.

Kompetences

1.Spēja noteikt “sarkanos karogus” un kontrindikācijas fizioterapijas ārstēšanas uzsākšanai, pielietojot profesionālās zināšanas un klīniskās spriešanas prasmes.