Vieglatlētikas pamati un metodika (LSPA_342)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju studentiem apgūt dažādus pārvietošanās veidus un priekšmetu pārvietošanas veidus, apgūt teorētiskās zināšanas, praktiskās iemaņas un prasmes dažādu pārvietošanās veidu un priekšmetu pārvietošanas veidu mācīšanā visos vecumposmos, atbilstoši profesijas standartā paredzētajām kompetencēm, Pirmskolas izglītības vadlīnijām un Veselības un fiziskās aktivitātes izglītības satura prasībām sadaļā Pārvietošanās
Priekšzināšanas
Valsts vispārējā vidējā izglītība.
Rezultāti
1.1. Vieglatlētikas disciplīnu izcelšanos, vēsturi un attīstību Latvijā un Pasaulē;
2. Vieglatlētikas disciplīnu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu vieglatlētikas vingrinājumu apguvē.
1.4. Spēs demonstrēt dažādus pārvietošanās veidus (soļošanu, skriešanu, lēkšanu) un priekšmetu pārvietošanu (mešana) visos vecumposmos.
5. praktiski plānot, vadīt vieglatlētikas vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši MK noteikumiem visos vecumposmos.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās vieglatlētikas disciplīnu sacensībās.
1.7. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu treniņu procesu daudzveidīgās vieglatlētikas vingrinājumu aktivitātēs.
8. Spēj kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un vieglatlētikas līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās vieglatlētikas vingrinājumu aktivitātēs.
9. Spēj uzņemties atbildību par mācību stundas ar vieglatlētikas vingrinājumiem un pasākuma drošumu skolā.
10. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus vieglatlētikas vingrinājumu apguvē.
11. Spēj analizēt mācīšanās rezultātus vieglatlētikas vingrinājumu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēj sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā vieglatlētikas vingrinājumu mācību aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus vieglatlētikas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās vieglatlētika, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.