Pārlekt uz galveno saturu
Psiholoģija
Sporta pētniecība

Mūsdienu pusaudži ikdienā sastopas ar ievērojamu mentālo slodzi, apvienojot intensīvus treniņus ar prasīgām mācībām skolā. Šī dubultā slodze var izraisīt pastiprinātu stresu un uzmanības grūtības, kas ietekmē gan sportiskos, gan akadēmiskos rezultātus. Tas mudina meklēt pieejas, kas palīdzētu pusaudžiem efektīvāk tikt galā ar šīm grūtībām, kur arvien lielāku nozīmi iegūst uzmanības regulācijas un stresa vadības uzdevumi. Tomēr izaicinājums ir ieinteresēt jauniešus šādu prasmju apguvē, jo tradicionālās metodes bieži šķiet garlaicīgas vai neaktuālas.

imersivie.jpgRīgas Stradiņa universitātes Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas pētnieki sākuši darbu, lai izveidotu virtuālās un papildinātās realitātes spēli, kas īpaši pielāgota pusaudžu basketbolistiem. Pārdomās par to dalās Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedras asist. p. i. Mg. sc. sal. Gints Peleckis. Plānots, ka spēle integrēs acu izsekošanas tehnoloģiju un elpošanas kontroles uzdevumus, padarot uzmanības un stresa vadības treniņus interaktīvus, aizraujošus un saistošus. Šāda pieeja ļauj apvienot spēlēšanas prieku ar praktisku ieguvumu.  

Projekta ietvaros tiek veidota imersīvās realitātes spēles ar inovatīvās acu zīlīšu izsekošanas sistēmu integrācija pusaudžu sportistu kognitīvās funkcijas un elpošanas veiktspējas izpētē simulētā sporta sacensību vidē. Pētnieki cer, ka šī tehnoloģiski progresīvā metode veicinās pusaudžu interesi, uzlabos viņu kognitīvās spējas un spēju pārvaldīt stresu. Šī inovatīvā pieeja balstīta uz jauniešu digitālajām interesēm un var būt efektīvs veids, kā veicināt mentālo veselību un sportiskos panākumus mūsdienu dinamiskajā vidē.

Vairāk par projektu