
Imersīvās realitātes spēles ar inovatīvās acu zīlīšu izsekošanas sistēmu integrācija pusaudžu sportistu kognitīvās funkcijas un elpošanas veiktspējas izpētē simulētā sporta sacensību vidē
Mērķis
• Identificēt būtiskākos parametrus un integrēt tos intervencē virtuālajā un papildinātajā realitātē ar 3D brillēm ar acu zīlīšu izsekošanas sistēmu
• Salīdzināt un izvērtēt to efektivitāti uz kognitīvajām spējām, elpošanas veiktspēju un stresa vadību
Apraksts
Mūsdienās pētījumos sportā tiek aizvien vairāk uzsvērta stresa nozīme to jauniešu populācijā, kuri regulāri piedalās sacensībās. Šis projekts pēta elpošanas veiktspēju, kognitīvās funkcijas un stresa vadības spējas ar mērķi uzlabot to nozīmīgākos parametrus, tādējādi attīstot jauno sportistu prasmes. Tiks īstenots gan kognitīvo funkciju darbības jomas pārskata pētījums, gan elpošanas vingrinājumu darbības jomas pārskata pētījums, lai identificētu visvairāk ietekmējošos faktorus, kas ietekmē šos parametrus jaunatnes sportā.
Prototips tiks izveidots sadarbībā ar programmēšanas un grafiskā dizaina ekspertiem, izmantojot virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģiju ar novatorisku acu izsekošanas sistēmu. Papildinātās realitātes ar 3D brillēm spēles laikā tiks iekļauti kognitīvie un elpošanas uzdevumi pielāgotā sacensību vidē. Pirms galvenā eksperimenta prototips tiks testēts, lai pētnieki sadarbībā ar virtuālās realitātes jomas ekspertiem pārliecinātos, ka tas mēra un aktivizē to, kas sākotnēji bija iecerēts. Pēc sekmīgiem prototipa izmēģinājuma testiem sāksies trešais pētījums. Iespējamības nejaušinātā, kontrolētā izmēģinājumā tiks pētīti un savstarpēji salīdzināti rezultāti no trīs grupām – kontroles grupa, kognitīvo un motoro uzdevumu grupa, kā arī kognitīvo un elpošanas uzdevumu grupa. Mērķis būs savstarpēji salīdzināt elpošanas funkciju, kognitīvo funkciju un stresa mērījumus, lai izpētītu un analizētu intervences ietekmi uz stresu, kognitīvajām spējām un elpošanas veiktspēju 14–17 gadus veciem indivīdiem, kuri nodarbojas ar basketbolu.