.
Pedagoģiskā darba pamatiemaņas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_110 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes; Civiltiesības | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 14 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 28 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pamatzināšanas pedagoģijā un attīstīt pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle. 2) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Patstāvīgas studijas – tests/ studiju ceļvedis. 2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā). 3) Eksāmena darbs – TM izstrādātās „Preventīvo piespiedu līdzekļu koncepcija” – kritiska analīze – „Pedagoģiskie aspekti”. 4) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles). Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie studiju procesā iegūst pamatzināšanas par pedagoģiskā darba būtību, tā aizsākumiem un vēsturisko attīstību līdz mūsdienām. Studējošie apgūst didaktikas zināšanas. Apgūst mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā. Apgūst mācīšanas un mācīšanās stilus, mūsdienu izglītības kvalitātes pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais izprot pedagoģiskā darba būtību, pedagoģiskā procesa organizācijas pamatprincipus, audzināšanas būtību, kā arī mūsdienu pedagoģisko vidi. Prot izvēlēties un pielietot mācību mērķim atbilstošas mācību metodes. Izprot kompetenču pieejas izglītībā būtību. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēj integrēt iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018) | ||||||||
2 | I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002. | ||||||||
3 | A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jūlijs Aleksandrs Students. Vispārīgā Paidagoģija. I., II. Daļa. Rīga, RaKa, 1998. | ||||||||
2 | J. A. Komenskis „Lielā didaktika”., Zvaigzne: Rīga, 1992., | ||||||||
3 | M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa, 2002. | ||||||||
4 | G. Svence. Attīstības psiholoģija. Rīga, Zvaigzne ABC1999. | ||||||||
5 | Beļickis I. Izglītības alternatīvās teorijas. Rīga, RaKa, 2001. | ||||||||
6 | Dz. Albrehta. Didaktika. Rīga, Raka, 2001. | ||||||||
7 | R. Andersone. Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās. Rīga, RaKa, 2001. | ||||||||
8 | L. Žukovs. Pedagoģijas vēsture. Rīga, RaKa., 2001. | ||||||||
9 | Didaktika. Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju. Rīga, RaKa, 2000. | ||||||||
10 | Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga, Zvaigzne, 2000. | ||||||||
11 | Korporatīvā kultūra un pedagoģija „Izglītība un Kultūra” 2005. gada 17. martā, lpp 2,7. | ||||||||
12 | R. Birziņa. Pieaugušo izglītība – skolotāju tālākizglītībai /Tēma: Mācību stili un metodes pieaugušo izglītībā/ | ||||||||
13 | Mārtiņš Veide. Garīgās brīvības veidošanās pusaudžiem skolā. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Pēc izvēles |