Pārlekt uz galveno saturu

Patēriņa antropoloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.03.2024 08:53:19
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_006LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Andris Saulītis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Ekonomikas un politikas antropoloģija, Klasiskās antropoloģijas teorijas.
Mērķis:
Sniegt pārskatu par galvenajiem patēriņa antropoloģijas konceptiem (kā ekonomikas antropoloģijas sīkāku specializāciju), dodot ieskatu antropoloģiskajā redzējumā par ikdienas patēriņa paradumiem un praksēm.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads patēriņa antropoloģijas problemātikā. Patēriņš un kultūra.Lekcijas2.00auditorija
2Patēriņš un popularitāte 21. gadsimtā.Nodarbības2.00auditorija
3Patēriņa izpētes virzieni un metodes.Lekcijas2.00auditorija
4Ekonomikas procesi un patēriņš.Nodarbības2.00auditorija
5Aktīvais un acīmredzamais patēriņš: indivīds un materialitāte.Lekcijas2.00auditorija
6Acīmredzamais patēriņš 21. gadsimtā.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā.
Vērtēšanas kritēriji:
Iespaidu raksti par semināros uzdoto literatūru (45%); aktīva dalība semināra diskusijās (15%); rakstisks eksāmens (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zināšanas par patēriņa antropoloģijas galvenajiem principiem, izpratne par ikdienas patēriņa paradumiem un praksēm globālā sabiedrībā.
Prasmes:Spēja analizēt un izprast patēriņu kā ikdienas ekonomiskās un politiskās dzīves sastāvdaļu.
Kompetences:Kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Visa literatūra pieejama angļu valodā, tapēc paredzēta gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
2Horvat, K. V. 2012. Memory, Citizenship, and Consumer Culture in Postsocialist Europe. In: U. Kockel, M. N. Craith, & J. Frykman (Eds.), A Companion to the Anthropology of Europe. P. 145–162.
3Rausing, S. 2002. Re-constructing the ‘ Normal’: Identity and the Consumption of Western Goods in Estonia. In book: Markets and Moralities
4Henrich, J., Boyd, R., Bowles, S., Camerer, C., Fehr, E., Gintis, H., & McElreath, R. 2001. In Search of Homo Economicus: Behavioral Experiments in 15 Small-Scale Societies. The American Economic Review, 91(2), 73-78.
5Cohn, A., Fehr, E., & Maréchal, M.A. 2014. Business culture and dishonesty in the banking industry. Nature, 516, 86-89.
6Xu, A. J., Schwarz, N., & Wyer, R. S. 2015. Hunger promotes acquisition of nonfood objects. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 112(9), 2688-2692.
7Robert Shiller. 2019. Narrative Economics: How Stories Go Viral and Drive Major Economic Events. Princeton: Princeton University Press.
8Hearn, A. 2008. Meat, Mask, Burden: Probing the contours of the branded `self. Journal of Consumer Culture, 8(2), 197–217.
9Lien, M. E. 2004. The Virtual Consumer: Constructions of Uncertainty in Marketing Discourse. 46–69.
10Ashley Mears. 2020. Very Important People: Status and Beauty in the Global Party Circuit. Princeton : Princeton University Press.
11Thompson, D. 2017. Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction (First Edition). Penguin Press.
12Davenport, T., Guha, A., Grewal, D., & Bressgott, T. 2020. How artificialintelligence will change the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(1), 24–42.
Papildu literatūra
1Appadurai, Arjun, ed. 1986. The social life of things. Cambridge: Cambridge University Press
2Bloch, Maurice and Parry, Jonathan, eds. 1989. Money and the morality of exchange. Cambridge: Cambridge University Press
3Howes, David, ed. 1996. Cross-cultural consumption. Global markets, local realities. London and New York: Routledge Mandel, Ruth and Humphrey, Caroline, eds. 2002.
4Markets and moralities: Ethnographies of postsocialism. Oxford: Berg Miller, David, ed. 1996
5Douglas, Mary, Isherwood, Baron 1996. The world of goods: Towards an anthropology of consumption. Oxford and New York: Routledge
6Plattner, Stuart, ed. 1989. Economic anthropology. Stanford: Stanford University Press
7Veblen, Thorstein. 2009. The Theory of the Leisure Class.
8Lange, A. 2022. Meet me by the fountain: An inside history of the mall. Bloomsbury Publishing.
9Pridmore, J., & Zwick, D. 2011. Editorial—Marketing and the Rise of Commercial Consumer Surveillance. Surveillance & Society, 8(3), 269–277.
10MacDonald, M., McDonald, M., & Wearing, S. 2013. Social psychology and theories of consumer culture: A political economy perspective. Routledge.
11Skidelsky, R. J. A., & Skidelsky, E. 2013. How much is enough? The love of money, and the case for the good life (Published with a new preface). Penguin Books.
12Acknowledging consumption. London and New York: Routledge
Citi informācijas avoti
1The American Sociological Association section on Consumers and Consumption