Pārlekt uz galveno saturu

Sociālantropoloģiska ekspedīcija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 15:03:50
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_215LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Guntra Anda Aistara
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējs ievads antropoloģijā.
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot iespēju studentiem pasniedzēja vadībā iegūt pieredzi praktiskā lauka darbā ekspedīcijas formā, kā arī iegūto datu apkopošanā un analīzē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Lauka darbsNodarbības15.00pētījuma vieta
2Pieredzes un teorētiskās literatūras analīzeNodarbības5.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti piedalās lauka darbā (ekspedīcijā), piedaloties tās organizēšanā, veic novērojumus un intervijas; Studenti veic lauka darba materiālu apkopošanu; Studenti veic lauka darba materiālu analīzi, apkopojot tās rezultātus noslēguma atskaitē, kas kalpo kā eksāmens. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Dalība etnogrāfiskajā ekspedīcijā - 75%. Lauka darba atskaite - 25%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni par antropoloģijas nozares esošo aktuālo jaunāko tendenču stāvokli šādās jomās: Novērojums, līdzdalīgais novērojums, datu fiksēšana un apkopošana; datu analīze un apkopošana, kas veido pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē.
Prasmes:Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus antropoloģiskā lauka darbā, parādīt prasmes, kas pētniecības problēmām ļauj rast radošus risinājumus, ar kolēģiem pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus lauka darbā, spēj veikt vai pārraudzīt tādas lauka darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas izmaiņas.
Kompetences:Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas antropoloģiskā lauka darba kontekstā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
2Bernard, H. Russell. 2018. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. Lanham, MD: AltaMira Press.
3Robben, Antonius C. G. M. un Jeffrey A. Sulka. 2007. Ethnographic fieldwork: an anthropological reader. Malden, MA: Blackwell Pub.
4Emerson, Robert R., Rachel I. Fretz and Linda L. Shaw. 1995. Writing ethnographic fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press.
5O’Reilly, Karen. 2012. Ethnographic methods. 2nd Ed. New York: Routledge.
6Downey, Greg, Mmonica Dalidowicz and Paul H. Mason. 2014. "Apprenticeship as method: embodied learning in ethnographic practice". Qualitative Research 15 (2): 183–200. doi:10.1177/1468794114543400.