Pārlekt uz galveno saturu

Reģionālās studijas (etnogrāfija): Kaukāzs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 12:56:06
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_231LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Sociālā antropoloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Susanne Christiane Helma Fehlings
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)18Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas36
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārēja sociāla/humanitāra izglītība bakalaura līmenī.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar Kaukāza reģiona kultūru un vēsturi, pievēršoties kopīgajam un atšķirīgajam reģiona daudzskaitlīgo etnisko grupu un kopienu dzīvē; kā arī ar nozīmīgākajiem virzieniem šī reģiona antropoloģiskajā izpētē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadsLekcijas1.00E-studiju vide
2Kas ir Kaukāzs?Nodarbības1.00E-studiju vide
3Tradīcijas un mūsdienasLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības2.00E-studiju vide
4Pagātnes vērtībasNodarbības2.00E-studiju vide
5Plaisa starp urbāno un rurāloLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
6Valstis un pilsonībaNodarbības2.00E-studiju vide
7Etniskie konfliktiLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
8Darbs un ekonomikaLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
9Tirdzniecība un tirgiNodarbības2.00E-studiju vide
10NeformalitāteNodarbības1.00E-studiju vide
11Sabiedrība, radniecība un dzimteLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības3.00E-studiju vide
12ReliģijaNodarbības1.00E-studiju vide
13MigrācijaNodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Obligātās literatūras lasīšana, rakstu darbu un mutvārdu prezentāciju sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Dalība semināros (50%), noslēguma eseja (50%)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti gūs izpratni par svarīgākajiem sociālantropoloģiskajiem aspektiem Kaukāzas pētniecībā un zināšanas par vēsturiskajiem, sociālajiem un politiskajiem procesiem Kaukāzā.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst spēju izmantot antropoloģijas teorijas, reģionālo pētījumu veikšanai, un prasmi argumentēt savu viedokli esejās un semināros.
Kompetences:Kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Anthropologies, Histories and the Making of a World Area. Berlin: LIT VERLAG
2Mühlfried, Florian. 2014. Being a state and states of being in highland Georgia. Oxford, New York: Berghahn Books.
3Parkes, Peter. 2007. "Milk kinship in Southeast Europe. Alternative social structures and foster relations in the Caucasus and the Balkans*". Social Anthropology 12 (3) (19. janvārī): 341–358. doi:10.1111/j.1469-8676.2004.tb00112.x.
4Yalçın-Heckmann, Lale. 2010. The Return of Private Property. Rural Life after Agrarian Reform in the Republic of Azerbaijan. Münster: LIT
5Dragadze, T. 1988. Rural Families in Soviet Georgia: A Case Study in Ratcha Province. London & New York: Routledge.
6Bruce G. & Yalçin-Heckmann, L. (eds.). 2007. Caucasus Paradigms: Anthropologies, Histories and the Making of a World Area. Halle Studies in the Anthropology of Eurasia
7Darieva, T. & Kaschuba, W. (eds.). 2007. Representations on the Margins of Europe: Politics and Identities in the Baltic and South Caucasus States. Frankfurt a. M. & New York: Campus Verlag.
8Shnirelman, V. A. 2001. The Value of the Past: Myths, Identity and Politics in Transcaucasia. Osaka: National Museum of Ethnology.
9Platz, S. 2000. ‘The Shape of National Time: Daily Life, Historym and Identity during Armenia’s Transition to Independence, 1991’. In Altering States: Ethnographies of Transition in Eastern Europe and the Former Soviet Union, edited by D. Berdahl, M.
10Antonyan, Y. 2012. ‘The Armenian Intelligentsia Today: Discourses of Self-Identification and Self-Perception’. Laboratorium 4, 1: 76-100.
11Abrahamian, Levon. 2007. Troubles and Hopes – Armenian Family, Home and Nation. In: Darieva, Tsypylma & Kaschuba, Wolfgang (Hrsg.). 2007. Representations on the Margins of Europe: Politics and Identities in the Baltic and South Caucasus States. Frankfurt a. M. & New York: Campus Verlag: 267-281.
12Mühlfried, F. 2014. Being a State and States of Being. New York & Oxford. Berghahn: 51-63.
13Stefes, Christoph H. 2008. ‘Governance, the State, and Systemic Corruption: Armenia and Georgia in Comparison’. Caucasian Review of International Affaires 2, 2: 73-83.
14Voell, S. 2015. Moral Breakdown among the Georgian Svans: A Car Accident Mediated between Traditional and State Law. In S. Voell & I. Kaliszewska (Eds.), State and Legal Practice in the Caucasus: Anthropological Perspectives on Law and Politics. Farnham: Ashgate
15Grant, B. 2010. Cosmopolitan Baku. Ethnos 75, 2: 123-147.
16Yalcin-Heckmann, Lale. 2014. Informal Economy Writ Large and Small: From Azerbaijani Herb Traders to Moscow Shop Owners. In: Morris, Jeremy &Polese, Abel.The Informal Post-Socialist Economy: Embedded Practices and Liveliyhoods. London & New York: Routledge: Taylor & Francis Group: 165-186.