Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.09.2021 14:03:10
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_063LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Līga Ēriksone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Socioloģijā, ētikā, saskarsmes psiholoģijā.
Mērķis:
Veidot izpratni par zinātniskās darbības principiem un praktisko pētniecisko darbību veselības aprūpē un vecmātes specialitātē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti.Lekcijas1.00auditorija
2Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.Lekcijas1.00auditorija
3Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti.Lekcijas1.00auditorija
4Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.Lekcijas1.00auditorija
5Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase.Lekcijas1.00auditorija
6Skalu pielietojums pētniecībā.Nodarbības1.00auditorija
7Pētniecības tēma, mērķis.Nodarbības2.00auditorija
8Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.Nodarbības2.00auditorija
9Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.Nodarbības2.00auditorija
10Pētījuma dalībnieku atlase. Pētniecības instrumenti.Nodarbības2.00auditorija
11Secinājumi.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti patstāvīgi gatavo divas prezentācijas, analizējot zinātniskos rakstus, demonstrējot prasmi definēt zinātniskās kategorijas.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa nodarbību apmeklējums obligāts; semināru vērtējums – „ieskaitīts” vai „neieskaitīts". Noslēgumā – eksāmens. Vērtējums 10 ballu sistēmā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zina pētniecības virzienus un tendences, pētījuma organizēšanas nosacījumus un ierobežojumus, biežākās kļūdas, ticamības kritērijus, pētniecības metodes, pētījuma instrumentus.
Prasmes:Studenti spēj identificēt aktuālākās nozares problēmas, formulēt zinātniskās kategorijas, izveidot pētījuma instrumentu, plānot pētījuma procesu, iegūt un interpretēt pētniecības procesam atbilstošus literatūras avotus.
Kompetences:Studenti argumentē izvēlētās pētnieciskās darbības virzienu, izvēlēto metodoloģiju, veido pētniecības instrumentu, ko integrē kvalifikācijas darba veidošanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone K., Pipere A.,Kamerāde D.,Kristapsone S. Ievads pētniecībā: stratēģija, dizains, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
2Pipere A., Kamerāde D., Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
3Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Rīga: Turība, 2014.
Papildu literatūra
1Baltiņš M. Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne, 2003.
2Umberto E. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga. J.Rozes apgāds., 2006.
3Lasmanis A.Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedagoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2.grāmata.SIA „Izglītības soļi”, 2002.
4Raščevska M.,Kristapsone S. Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga, 2000.
5Kroplijs A., Raščevska M.Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. 2.izd. Rīga: Raka, 2010.
6Geske A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006.
7Raščevska M.Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka, 2005.
8Nucho A.O., Vidnere M.Intervēšanas prasme. Raka, 2012.
Citi informācijas avoti
1www.solidata.lv/solutions