.
Anatomija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.01.2023 12:04:19
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_313 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Anatomija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dina Berloviene | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 22 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 44 | ||||
Kopā kontaktstundas | 64 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bioloģija vidusskolas programmas apmērā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas un veidot izpratni par cilvēka ķermeņa, cilvēka orgānu uzbūvi, topogrāfiju, savstarpējo saistību sistēmās, organisma fizioloģiskajiem un procesiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vispārējie ķermeņa uzbūves pamati, audu raksturojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kaulu iedalījums, savienojuma veidi, skeleta daļas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | Muskuļu iedalījums, grupas, funkcionalitāte | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
4 | Asinsrites un limfatiskās sistēmas daļas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
5 | Elpošanas orgānu sistēma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Gremošanas orgānu sistēma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Uropoētiskā sistēma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Reproduktīvā sistēma. Endokrīnā sistēma | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
9 | Muguras smadzenes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Galvas smadzenes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
11 | Sensorā sistēma | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar studiju materiāliem, speciālo literatūru, interneta resursiem, novērtējot orgānu un orgānu sistēmu savstarpējo saistību. Patstāvīgo darbu izstrāde (shēma/prezentācija) par atsevišķu ķermeņa daļu kustībās iesaistītajiem kauliem, locītavām, muskuļiem lielā asinsrites loka asinsvadiem, limfātiskās sistēmas daļām, augšējiem un apakšējiem elpošanas ceļiem, gremošanas orgānu apasiņošanu un inervāciju, galvas un muguras smadzeņu nerviem, veģetatīvās nervu sistēmas daļām un maņu orgāniem | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju apmeklējums, semināru, praktisko nodarbību obligāts apmeklējums. Tiek vērtēta studentu prasme aprakstīt anatomiskās struktūras, savstarpējo saistību un funkcionalitāti. Sekmīgi nokārtoti kursa pārbaudījumi, kursu noslēdzot, sekmīgi nokārtots eksāmens – 50% Patstāvīgo darbu vērtējums – 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj: • nosaukt cilvēka ķermeņa audus, orgānus un sistēmas; • aprakstīt to uzbūvi; • ilustrēt novietojumu un izklāstīt funkcijas, apasiņošanu un inervāciju; • daļu anatomijas terminu nosaukt latīņu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti atpazīst un prot: • parādīt skeleta kaulus, locītavas; • atrast, klasificēt muskuļus, orgānus, asinsvadus un nervus, un citas anatomiskas struktūras uz anatomijas studijās demonstrētajiem uzskates līdzekļiem; • spēj strādāt ar speciālo literatūru. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj: • prasmīgi demonstrēt dažādas anatomiskās struktūras uzskates līdzekļos; • aprakstīt anatomiskās struktūras, to savstarpējo saistību un funkcionalitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Centrālā nervu sistēma, perifērā nervu sistēma un angioloģija. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. 2.izd. Rīga, AML/RSU, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Cilvēka kaulu un muskuļu sistēma. Metodiskās rekomendācijas anatomijā/ sastādītāji S. Umbraško, I. Duļevska, L.Gavričenkova. Rīga, RSU, 2009. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Sirds un iekšējo orgānu sistēmas. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. 2.izd. Rīga, RSU, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Splanhnoloģija. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. Rīga, RSU, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Mācību materiāli e-studijās | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Cilvēka anatomija. Roka. Kāja / red. G. Knipše. Rīga, LU akadēmiskais apgāds, 2010. | ||||||||
2 | Straight A’s Anatomy & Physiology / Executive Publisher J. A. Schilling, New York: Lippincott Williams & Wilkins, 2007 | ||||||||
3 | Eglīte, Kamita. Anatomija. I [1.] daļa, Skelets un muskuļi: mācību līdzeklis bioloģijas, pedagoģijas, optometrijas, farmācijas un citās nemedicīnas studiju programmās. Piektais izdevums, Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2019, 127 lpp. | ||||||||
4 | Eglīte, Kamita. Anatomija. II [2.] daļa, Asinsrites sistēma, iekšējie orgāni, nervu sistēmas, sensoriskā sistēma. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2020, 244 lpp. | ||||||||
5 | Apinis P. cilvēks. Anatomija. Fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, Nacionālais Medicīnas apgāds, 1998. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Studiju materiāli |