Pārlekt uz galveno saturu

Veselības pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.03.2022 09:37:32
Par studiju kursu
Kursa kods:PIC_004LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Nozaru pedagoģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Nora Jansone-Ratinika
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Docētāju tālākizglītības nodaļa
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav.
Mērķis:
Veicināt pedagoģijas pamatkategoriju un likumību apguvi, saskatot to izmantošanas iespējas profesionālajā veselības sporta praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.Lekcijas1.00auditorija
2Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā.Nodarbības1.00auditorija
3Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā.Nodarbības1.00auditorija
4Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās.Lekcijas1.00auditorija
5Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā.Nodarbības1.00auditorija
6Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas).Lekcijas1.00auditorija
7Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā.Nodarbības1.00auditorija
8Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija).Lekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.Lekcijas1.00auditorija
2Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā.Nodarbības1.00auditorija
3Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā.Nodarbības1.00auditorija
4Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās.Lekcijas1.00auditorija
5Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā.Nodarbības1.00auditorija
6Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas).Lekcijas1.00auditorija
7Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā.Nodarbības1.00auditorija
8Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija).Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
- patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi, pedagoģijas, psiholoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu. Katra studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana, par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. Aicinu sniegt konstruktīvu viedokli par to, kas, jūsuprāt, izdevies veiksmīgi, kā arī formulēt priekšlikumus pilnveidei. Ņemiet vērā, ka anketas ir anonīmas un dati docētājam pārskatāmi tikai apkopotā veidā.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums; • visu katrā nodarbībā uzdoto praktisko darbu izpilde.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Iegūst zināšanas un izpratni par pedagoģijas pamatkonceptu, problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, nozīmi un saturu, mērķiem un ideāliem, tajā aplūkoto problēmu konsekvencēm cilvēka dzīvē.
Prasmes:Saskata pedagoģijas problēmu būtību, tos analizē un izvērtē, fleksibli un radoši izmanto pedagoģijas pieejas un piedāvāto instrumentāriju pētnieciskajā un profesionālajā veselības aprūpes darbā.
Kompetences:Izprot pedagoģijas zinātnē ietverto kategoriju būtību un nozīmību, kompetenti spriež par pedagoģijas problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas ikdienas profesionālajā praksē. Demonstrē prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Prot identificēt pedagoģijas kategorijas ikdienas darbā (aprūpi, izglītošanu un audzināšanu), kritiski un argumentēti meklē un īsteno starpdisciplināras (veselības aprūpe, pedagoģija, psiholoģija u.c.) pieejas. Tiecas patstāvīgi pilnveidot profesionālo kompetenci.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Autoru kolektīvs. (1996). Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā. Rīga: SIA RANTI.
2Geidžs, N. L., Berliners, D.,C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.
3Anspaks, J. (2003). Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa.
4Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka.
5Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
1Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press.
2Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna.
3Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC.
4Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa.
5Rubene, Z. (2008). Kritiskās domāšanas izmantošana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
6Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā.
7Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām.Skolotājs, Nr. 4.