Pārlekt uz galveno saturu

Angļu valoda vecmātēm

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:29
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_045LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Vecmāšu zinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zita Goldšmite
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā.
Mērķis:
Uzlabot angļu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī sekmēt medicīniskās terminoloģijas apguvi un veicināt tās praktisku pielietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kursa "Angļu valoda vecmātēm" pārskats. Akadēmiskā angļu valoda: Prezentācijas. struktūra, prezentāciju valoda, vizuālie un audio līdzekļi. Grupu prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
2Nepieciešamā izglītība vecmātes profesijai. Vecmātes profesijas standarts Latvijā un Apvienotajā Karalistē. Vecmāšu pamata kompetences, pienākumi un atbildības jomas. Noteikumi un standarti. Medmāsu un vecmāšu uzvedības kodekss Apvienotajā Karalistē. Lasīšanas stratēģijas – teksta pārskatīšana, virsraksti un apakšvirsraksti, shēmas, attēli, uzraksti pie attēliem.Nodarbības2.00auditorija
3Vecmātes / patronāžas māsas darba apraksts. Akadēmiskā angļu valoda: Kopsavilkums.Nodarbības1.00auditorija
4Slimnīcas. Slimnīcu specializācija. Nodaļas un darbinieki slimnīcās. Slimnīcas palāta.Nodarbības1.00auditorija
5Dzemdniecībā un ginekoloģijā lietotie instrumenti. Īss instrumentu apraksts.Nodarbības1.00auditorija
6Uzņemšanas nodaļa. Pacientu sūdzības. Medicīnas vēsture. Veidlapu aizpildīšana. Tiešie un netiešie jautājumi. Pacienta apraksts pēc dotās informācijas slimības vēsturē.Nodarbības1.00auditorija
7Sievietes un vīrieša reproduktīvā sistēma. Auglība un apaugļošanās. Komunikācija ar pacientu. Vienkāršu procedūru veikšana un to izskaidrošana pacientam. Pacienta piekrišanas saņemšana.Nodarbības1.00auditorija
8Grūtniecības pazīmes un simptomi. Pirmsdzemdību vizītes pie dzemdību speciālista. Pārbaudes grūtniecības laikā. Modālie darbības vārdi. Padomu došana.Nodarbības2.00auditorija
9Grūtnieces medicīniskā karte un citi dokumenti; piezīmes. Grūtnieces aprūpes komanda. Grūtniecības trimestri un augļa attīstība. Darbības vārdi, kurus lieto grūtniecības un dzemdību raksturošanai.Nodarbības2.00auditorija
10Iespējamās problēmas grūtniecības laikā. Darbs grupā: Izpētīt informāciju, kas izraisa "HIV, SpinaBifida, Sifiliss un Toksoplazmoze" un kā tās ietekmē augli vai jaundzimušo.Nodarbības2.00auditorija
11Dzemdības. Simptomi, kas liecina par dzemdību sākšanos. Sāpes, to raksturojums un lokalizācija. Īpaši gadījumi. Medicīniskie termini un sarunvalodas vārdi vienu un to pašu darbību un problēmu aprakstīšanai.Nodarbības1.00auditorija
12Pēcdzemdību aprūpe. Jaundzimušā pirmās pārbaudes pēc dzimšanas.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie gatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par profesionāliem jautājumiem; izstrādā projektus, meklējot informāciju internetā un prezentējot to rezultātus klasē; papildina profesionālās terminoloģijas vārdnīcas un apgūst terminoloģiju; veic rakstiskus uzdevumus saistībā ar profesionālo jomu: kopsavilkums, apraksts, ziņojums, e-pasts, lasa autentiskus ar profesionālo jomu saistītus tekstus, utt. Studējošo pienākums kursa noslēgumā ir aizpildīt un iesniegt studiju kursa novērtējuma anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Aktīva dalība nodarbībās, atbilstoši sagatavoti un laikus iesniegti darbi; sekmīgi uzrakstīti īsie terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaudes darbi, sagatavota un pasniegta prezentācija - 40%. Par noteiktajā termiņā neizpildītajiem/neiesniegtajiem darbiem tiek samazināts vērtējums. 2) Prezentācija par ar profesiju saistītu tēmu, demonstrējot profesionālās terminoloģijas lietošanas prasmes – 30% 3) Kursa noslēguma eksāmens: pārbaudījums medicīniskās terminoloģijas izpratnē un lietošanā (ievietošanas uzdevumi; definīciju un terminu savietošanas uzdevumi) medicīniska rakstura teksts un jautājumi par to - 30%. Studējošajiem, kas ir aktīvi piedalījušies nodarbībās, laikus un labā kvalitātē izpildījuši kursa uzdevumus, tiek piedāvāts akumulējošais eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgas kursa apguves studenti: • atpazīs un spēs angliski izskaidrot vai iztulkot latviski medicīnisko terminoloģiju, kas saistīta ar vecmātes kompetencēm un prasmēm, sievietes reproduktīvo sistēmu, augļa attīstību, dzemdībām un mātes un jaundzimušā veselību un aprūpi; • spēs lasīt ar profesionālo jomu saistītus tekstus, atbildēt uz jautājumiem par tā saturu un sniegt teksta kopsavilkumu.
Prasmes:Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs: • lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju, runājot par profesionāliem jautājumiem; • sagatavot un sniegt prezentācijas par kursa laikā apskatītajiem profesionālajiem jautājumiem; • pastāstīt par grūtniecības norisi, augļa attīstību, dzemdību un pēcdzemdību periodu; • iegūt nepieciešamo informāciju no pacienta/klienta saistībā ar veselības stāvokli.
Kompetences:Studējošie spēs efektīvi lietot angļu valodu par profesionāliem jautājumiem, lai sazinātos ar citiem profesionāļiem un pacientiem; spēs uzstāties angļu valodā par jautājumiem saistībā ar savu profesionālo sfēru; spēs darboties komandā ar citiem kolēģiem, par saziņas līdzekli izmantojot angļu valodu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Tony Grice. Oxford English for Careers. Nursing 1, OUP, 2007. (akceptējams izdevums)
22. The Pregnancy Book. The Department of Health. 2023.
Papildu literatūra
1Virginia Allum and Patricia McGarr. Cambridge English for Nursing. CUP, 2008.
2Tony Grice and James Greenam. Oxford English for Careers. Nursing 2, 2008.
3Nancy Kohner, Angela Phillips, Karen Ford, June Thompson, Mary Robinson, Gillian Sturgess. Birth to Five. Department of Health, 2007.
Citi informācijas avoti
1http://www.collinsdictionary.com
2http://meriam-webster.com
3www.nmc-uk.org