Pārlekt uz galveno saturu

Deju un kustību terapija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 09:36:54
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_007LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Vende-Kotova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Radīt iespēju studiju programmas "veselības sports" studentiem iepazīt deju un kustību terapiju. Praktisko nodarbību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā, veidojot un vadot sporta nodarbības atbilstoši audzēkņu vecumam un fiziskajām, kognitīvajām vai psihiskajām grūtībām, ja tādas ir.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvāLekcijas1.00auditorija
2Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
3Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
4Attīstības pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
5Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvāLekcijas1.00auditorija
2Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
3Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
4Attīstības pieeja deju un kustību terapijāNodarbības2.00auditorija
5Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijāNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi lasīt un iepazīt norādītos avotus, lai uzrakstītu eseju, kurā izskaidro, kas ir atšķīrīgs un kopīgs deju un kustību terapijā un veselības sportā, kā arī apraksta 1-3 metodes vai tehnikas, kas studentam noderēs profesijā. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot mākslīgā intelekta (MI) palīdzību. MI var izmantot tikai radošā veidā, lai papildinātu paša radītu tekstu, piemēram, ilustratīvu attēlu ģenerēšanā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Esejas uzrakstīšana un iesniegšana kursa vadītājai noteiktajā datumā un laikā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Students raksturo deju un kustību terapiju, tās teorētiskās pieejas un ar kādām pacientu grupām strādā, raksturo, kā veselības sporta speciālists varētu sadarboties ar deju un kustību terapeitu.
Prasmes:Students ir apguvis iemaņas, kā var lietot savu kursa laikā iegūto pieredzi un atziņas savā profesijā.
Kompetences:Students formulē un pamato, kas ir deju un kustību terapija, kas tai ir kopīgs un ar ko tā atšķiras no veselības sporta.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mihailova, S. (2016). Deju un kustību terapija Latvijā. Rīga: Drukātava.
2Krevica, E. (red) (2012). Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām : Erasmus intensīvā programma : tēzes. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
3Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga.
4Mārtinsone, K. (red.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
1Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.
Citi informācijas avoti
1www.dkt.lv