Pārlekt uz galveno saturu

Pētījums psiholoģijā praksē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:13.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 10:13:47
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_100LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Šneidere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pētījums psiholoģijā, kursa darbs.
Mērķis:
Pielietojot transformatīvās mācīšanās principus, pilnveidot studējošo pētniecības kompetenci psiholoģijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma aktualitāte, problēma, mērķis, uzdevumi, jautājumi/ hipotēzes. Ētiskie apsvērumi. Potenciālie riski un draudi.Nodarbības2.00E-studiju vide
2Pētījumā pielietotās teorētiskās pieejas saskaņotība ar metodoloģiju.Nodarbības2.00E-studiju vide
3Instrumentārija izvēle. Dalībnieku izlase/ atlase. Iekļaušanas un izslēgšanas kritēriji.Nodarbības2.00E-studiju vide
4Pētījuma procedūras (dokumentācija), korekta datu ievākšana.Nodarbības2.00E-studiju vide
5Datu analīzes plāns.Nodarbības4.00E-studiju vide
6Datu interpretācija. Ierobežojumi un nākotnes perspektīvas. Secinājumi.Nodarbības2.00E-studiju vide
7Pētījuma prezentācijas projekts.Nodarbības2.00E-studiju vide
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma aktualitāte, problēma, mērķis, uzdevumi, jautājumi/ hipotēzes. Ētiskie apsvērumi. Potenciālie riski un draudi.Nodarbības2.00E-studiju vide
2Pētījumā pielietotās teorētiskās pieejas saskaņotība ar metodoloģiju.Nodarbības1.00E-studiju vide
3Instrumentārija izvēle. Dalībnieku izlase/ atlase. Iekļaušanas un izslēgšanas kritēriji.Nodarbības1.00E-studiju vide
4Pētījuma procedūras (dokumentācija), korekta datu ievākšana.Nodarbības1.00E-studiju vide
5Datu analīzes plāns.Nodarbības1.00E-studiju vide
6Datu interpretācija. Ierobežojumi un nākotnes perspektīvas. Secinājumi.Nodarbības1.00E-studiju vide
7Pētījuma prezentācijas projekts.Nodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Attīstīt sava pētījuma projektu; raksturot pētījuma ētiskos aspektus; raksturot pētījuma pamatojumu, izveidot literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas un rezultātu aprakstu; izveidot rezultātu interpretāciju; izvērtēt pētījuma ierobežojumus; izstrādāt projekta prezentāciju.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Bakalaura darba priekšaizstāvēšana. 2) Dalība konferencē kā klausītājam "Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja", vienas prezentācijas analīze, norādot pētījuma tēmu, mainīgos, metodi un galvenos rezultātus. Vēršu uzmanību, ka bakalaura darbs ir patstāvīgi izstrādāts darbs, tādēļ mākslīgā intelekta rīku (piemēram, ChatGPT) lietošana teksta ģenerēšanai ir stingri aizliegta un tiks uzskatīta par akadēmiskā godīguma pārkāpumu!
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti kritiski izvērtē pētījuma stratēģijas un dizainus izvēlēto pētniecisko mērķu sasniegšanai, novērtē un analizē potenciālos riskus un draudus pētījuma procesā; skaidro un pamato teorijas un empīriskā pētījuma saistību; apraksta pētījuma organizācijas nosacījumus, lietojot pētniecības terminoloģiju.
Prasmes:Studenti identificē aktuālās pētījumu problēmas; izvēlas piemērotākās teorētiskās pieejas; izveido izpētes plānu, ņemot vērā iespējamos riskus un draudus; korekti izvēlas instrumentāriju, veido izlasi/ veic dalībnieku atlasi; ētiski atbilstoši veic pētījuma dalībnieku informēšanu par viņu tiesībām un pētījuma procesu; korekti ievāc datus; analizē iegūtos rezultātus; kritiski izvērtē pētījuma procesu un rezultātus. Veic pašrefleksiju par izpētes procesu un reflektē par kolēģu darbu.
Kompetences:Studenti īsteno pētījuma projektu psiholoģijā, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei: organizē un vada pētījuma procesu un adekvāti skaidro, analizē, interpretē un prezentē pētījuma rezultātus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2021). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība.
2Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2016). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. RSU izdevniecība.
3Šneidere, K., Lejiņa L. & Ļubenko, J. (2020). Metodiskie norādījumi kursa un bakalaura darbu izstrādei. Rīga: RSU.
Papildu literatūra
1Goodwin, J. (2018) Research in Psychology. Methods and Design. New York: John Willey.
2Mārtinsone, K., Pipere A. (Red.). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.
3Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (2011). Sast. I. Eņģele. Rīga: RaKa.
4Bordens, K. S., & Abbott, B. B. (2018). Research Design and Methods: A Process Approach (9th ed.). Boston, MA: McGraw-Hill.
5Robson, C. (2016). Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. West Sussex: John Wiley & Sons.
Citi informācijas avoti
1Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši izvēlētajai projekta tēmai psiholoģijā.