Klīniskās procedūras, rehabilitācija, radioloģija un pacientu aprūpe (MDAK_367)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, apgūt prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas un radioloģijas principiem, to pielietošanu māsas darbā.
Priekšzināšanas
Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Anatomija, Mikrobioloģija ar virusoloģiju un parazitoloģiju.
Rezultāti
1.Students zinās studiju kursā iekļauto prasmju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students pratīs aprakstīt un nosaukt studiju kursā iekļauto prasmju posmus (soļus) rehabilitācijā un klīniskajā aprūpē. Kursa apguves rezultātā studenti pārzina un prot atšķirt dažādas radioloģiskās izmeklēšanas metodes, orientējas to pielietojuma veidos un izmeklējumu indikācijās, zina pamata konceptus par dažādu metožu fizikālajiem principiem un jonizējošā starojuma bioloģisko efektu. Studenti apgūst profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas pacientu rehabilitācijā, radioloģijā un klīniskajā aprūpē.
1.Students spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā iekļauto prasmju izpildi uz manekena. Novērtēt pacienta stāvokli un praktiski veikt klīniskās procedūras; Veikt prasmes pacienta higiēnas un komforta nodrošināšanai. Veikt pacienta pozicionēšanu un pārvietošanu. Pratīs sagatavot un ievadīt (administrēt) medikamentus enterāli un parenterāli. Prastīs ievadīt medikamentus caur pacienta ādu un gļotādu. Ievadīt insulīnu un antikoagulantus. Veikt intrakutānas, subkutānas, intramuskulāras injekcijas. Veikt intravenozās injekcijas. Ievadīt perifēro intravenozo katetru. Administrēt intravenozās infūzijas (uzturēšanu, pārtraukšanu). Ievadīt medikamentus intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors), ievadīt dozētus medikamentus. Ievadīt medikamentus caur centrālo venozo katetru. Izpratīs asins komponentu administrēšanu. Pratīs veikt elpceļu atsūkšanu/sanāciju. Veikt traheostomas aprūpi. Nodrošināt uztura uzņemšanu pacientam. Pratš ievadīt nazogastrālo zondi (NGZ) un veikt pacienta barošanu caur NGZ, izmantojot dažādus ēdināsānas veidus. Pratīs veikt klīniskās procedūras uroģenitālā eliminācijas procedūru nodrošināšanai. Pratīs veikt klīniskās procedūras gastrointestinālās eliminācijas procedūras. Pratīs sagatavot pacientu dažādu veidu diagnostiskās radioloģijas procedūrām. Pratīs rehabilitācijas pamatprincipus - pediatrijā, 'ķirurģijā, neiroloģijā, kardioloģijā un pulmonoloģijā.
1.Spēja nodrošināt iespēju robežās komfortablu un drošu vidi pacientam. Spēja veikt medikamentozo aprūpi. Spēja nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas, procesiem. Spēja sagatavot pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām. Spēja nodrošināt pacienta mobilizāciju un rehabilitāciju.
Plānojums
| Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
|---|---|---|---|---|---|
| Māszinības | 3 | 1. cikla (Bakalaura) | Obligāts | Toms Klinovičs, Zane Zarembo, Dāvids Orlovs, Jūlija Frolova, Ailī Horna-Butkeviča, Līga Ēriksone, Solvita Smilgzieda, Andris Kalns, Dina Berloviene, Jekaterina Safronova, Viktorija Cīrule, Lilija Antoņēviča, Inguna Leite, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Lilija Antoņēviča, Evija Melbārde, Evija Melbārde, Lilija Antoņēviča, Jūlija Vahtina, Aiga Lasmane, Anita Znotiņa, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Inta Višņevska, Ineta Raudova | |
| Māszinības | 3 | 1. cikla (Bakalaura) | Obligāts | Toms Klinovičs, Zane Zarembo, Dāvids Orlovs, Jūlija Frolova, Ailī Horna-Butkeviča, Līga Ēriksone, Solvita Smilgzieda, Andris Kalns, Dina Berloviene, Jekaterina Safronova, Viktorija Cīrule, Lilija Antoņēviča, Inguna Leite, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Lilija Antoņēviča, Evija Melbārde, Evija Melbārde, Lilija Antoņēviča, Jūlija Vahtina, Aiga Lasmane, Anita Znotiņa, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Inta Višņevska, Ineta Raudova |
| Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
|---|---|---|---|---|---|
| Māszinības | 3 | 1. cikla (Bakalaura) | Obligāts | Toms Klinovičs, Zane Zarembo, Dāvids Orlovs, Jūlija Frolova, Ailī Horna-Butkeviča, Līga Ēriksone, Solvita Smilgzieda, Andris Kalns, Dina Berloviene, Jekaterina Safronova, Viktorija Cīrule, Lilija Antoņēviča, Inguna Leite, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Lilija Antoņēviča, Evija Melbārde, Evija Melbārde, Lilija Antoņēviča, Jūlija Vahtina, Aiga Lasmane, Anita Znotiņa, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Inta Višņevska, Ineta Raudova | |
| Māszinības | 3 | 1. cikla (Bakalaura) | Obligāts | Toms Klinovičs, Zane Zarembo, Dāvids Orlovs, Jūlija Frolova, Ailī Horna-Butkeviča, Līga Ēriksone, Solvita Smilgzieda, Andris Kalns, Dina Berloviene, Jekaterina Safronova, Viktorija Cīrule, Lilija Antoņēviča, Inguna Leite, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Lilija Antoņēviča, Evija Melbārde, Evija Melbārde, Lilija Antoņēviča, Jūlija Vahtina, Aiga Lasmane, Anita Znotiņa, Ineta Raudova, Inta Višņevska, Inta Višņevska, Ineta Raudova |