Mediju auditorijas (KF_021)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Motivēt studentus diskutēt par dažādu autoru teorētisko skatījumu uz mediju sistēmas un mediju auditorijas mijiedarbības procesiem. Izvērtējot normatīvo mediju teoriju devumu un noderīgumu mūsdienu mediju vides fenomenu izpratnē, kursa gaitā komunikācijas teoriju vidū tiks izcelta mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, kas skaidro mediju lietojumu un auditorijas uzvedības likumsakarības. Izvērtējot mediju auditorijas pētniecības tradīcijas un jaunākās pētniecības metodes, studenti varēs izvēlēties savu pētījumu mērķiem atbilstošas auditorijas pētniecības metodes un instrumentus.
Priekšzināšanas
Kurss "Komunikācijas un kultūras teorijas”.
Rezultāti
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par mediju auditoriju veidošanās modeļiem, transformācijas tendencēm; izprot mediju auditorijas veidošanās likumsakarības, tipoloģiju, auditorijas analīzes teorētiskās pieejas; mediju lietojuma socioloģiju.
1.Kursa apguves rezultātā studējošie kritiski izvērtē teorētiskās pieejas mediju auditorijas novērtēšanā un pielieto tās pētniecības un mediju prakses problēmu analīzei un risināšanai; izvērtē mediju auditorijas parādības un efektus; interpretē mediju auditorijas uztveres fenomenus un pētījumu datus; integrē mediju auditorijas datus multimediju komunikācijas procesā; veic mediju auditorijas pētījumus dažādu komunikācijas mērķu sasniegšanai.
1.Kursa apguves rezultātā studējošie analizē mediju auditorijas, lai sasniegtu dažādus komunikācijas mērķus; diskutē par mediju sistēmas un mediju auditorijas mijiedarbību; analizē mediju auditoriju pētījumu rezultātus.