Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:8
Kursa vadītājs:Gunta Bēta
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Māszinības
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības aprūpes zinātne; Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Veidot izpratni par izglītošanas, konsultēšanas un novērtēšanas procesa nozīmību veselības politikas īstenošanā, ņemot vērā indivīda, grupas un kopienas veselības vajadzības, autonomi, kritiski formulējot un analizējot dažādu sabiedrības grupu un vecuma izglītošanas aktualitātes veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, procesu realizējot uz personu centrētu pieeju, ņemot vērā multikulturālos faktorus, likumdošanu, cilvēktiesības un māsu profesionālo ētiku. Iepazīties ar jaunākajām atziņām, teorijām un praksi izglītošanas, konsultēšanas jautājumos, to lietojumu dažādām sociālām grupām veselības aprūpes vidē, māsu un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītībā, mentora praksē.

Priekšzināšanas

Vispārīgajā psiholoģijā, attīstības psiholoģijā, vispārīgajā pedagoģijā, māszinību teorijās un aprūpes filozofijā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izskaidrot jēdzienus un terminoloģiju pedagoģijā, veselības izglītībā, likumdošanā un procesos, kas saistās ar dažāda veida izglītošanas intervencēm veselības saglabāšanas, slimību prevencijas, akūtu un hronisku saslimšanu gadījumos, kā arī atbilstošiem izglītošanas veidiem, metodēm, tehnoloģijām un pieejām, sadarbojoties ar dažādām sabiedrības grupām, integrējot konsultēšanas praksi.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie prot iniciēt, plānot, īstenot un novērtēt aktuālus veselības veicināšanas, saglabāšanas vai uzlabošanas pasākumus dažādām sabiedrības grupām un vecuma indivīdiem, autonomi pieņemt lēmumus.

Kompetences

1.Spēj formulēt, iniciēt, realizēt un novērtēt daudzpusīgus izglītošanas procesus un pieejas dažādām sabiedrības, pacientu/klientu vecuma grupām, ņemot vērā situācijā dominējošos faktorus (profilakse, veselībpratības veicināšana, akūtas, hroniskas saslimšanas), procesā piešķir nozīmi multikulturāliem faktoriem, likumdošanai, cilvēktiesībām un māsu profesionālo ētikai.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Paplašinātās kompetences māsa12. cikla (Maģistra)ObligātsSigne Koritko, Ilona Zariņa, Kristaps Circenis, Signe Koritko, Signe Koritko, Evija Melbārde, Gunta Bēta