Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:6
Kursa vadītājs:Dace Gardovska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, kas atbilstu vispārējam priekšstatam par tuberkulozi bērniem, atbilstoši pediatrijas specialitātes nolikuma prasībām, kas ļautu ārstam orientēties, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, lai nepieciešamības gadījumā nosūtītu pacientu pie speciālista, kā arī sniegt neatliekamu palīdzību akūtā situācijā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents iegūst zināšanas par bērnu tuberkulozi, to etioloģiju, patoģenēzi, klīniskajām izpausmēm, diferenciālo diagnozi un ārstēšanas principiem.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents pratīs veikt bērna objektīvā izmeklēšanu un tā izvērtēšanu atbilstoši bērna vecumam, ordinēt papildus izmeklēšanas metodes, pareizi paņemt materiālu izmeklēšanai, interpretēt iegūtos rezultātus, nosūtīt pie speciālista, sekot nozīmētai speciālista terapijai, piedalīties infekcijas kontroles pasākumos.

Kompetences

1.Pēc sekmīga studiju kursa beigšanas rezidents sasniedz sertificēta pediatra obligāto kompetenci. Nepieciešamā kompetences pakāpe bērnu tuberkulozes jautājumos atbilst 2. līmenim, t. i., rezidenta zināšanas par doto problēmu ir pietiekamas, lai izprastu tās būtību, to diagnosticētu un nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamo palīdzību, nosūtītu pie speciālista, kā arī speciālista vadībā realizētu diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus.
Tālākminētās kompetences ir būtiskas, bet ne izsmeļošas (kompetenču spektrs ir paplašināms, ja studiju laikā tam rodas priekšnoteikumi), tās apgūstamas saistībā ar attiecīgas specialitātes pacientu, viņu vecāku un veselības aprūpes speciālistu darbību un aprūpes organizācijas veidu:
 Konsultēt pacientus un ģimenes
• savākt anamnēzi
• veikt vecumam atbilstošu fizikālu pārbaudi
• novērtēt augšanu un attīstību
• novērtēt uzturu
• novērtēt psiholoģisko stāvokli
• veikt klīnisko izvērtējumu un pieņemt lēmumu
• sniegt skaidrojumu un konsultācijas
• iedrošināt un sniegt profesionālu atbalstu
 Novērtēt klīniskās izpausmes, nozīmēt izmeklēšanu, noteikt diagnozi un vienoties par ārstēšanas plānu
• pazīt un novērtēt klīnisko izpausmju smagumu
• veikt diferenciāldiagnozi
• apsvērt bērnu aizsardzības jautājumus
• pasūtīt nepieciešamo izmeklēšanu un interpretēt rezultātus
• konsultēties ar daudznozaru speciālistiem
• vienoties par piemērotu veselības problēmas vadības plānu ar pacientiem un aprūpētājiem
 Nekavējoties nodrošināt aprūpi bērniem ārkārtas situācijās, tai skaitā pirmās palīdzības un reanimācijas pasākumus
• pazīt un novērtēt akūtu neatliekamās pediatriskās palīdzības problēmu
• nodrošināt pamata pirmo palīdzību
• nodrošināt neatliekamu akūtu pediatrisku palīdzību
• nodrošināt kardiopulmonālu reanimāciju neonatoloģiskiem un pediatriskiem pacientiem saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām
• sniegt pamatinformāciju traumu gadījumos saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām