Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:6
Kursa vadītājs:Dace Gardovska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, kas atbilstu vispārējam priekšstatam par bērnu intensīvo terapiju, atbilstoši pediatrijas specialitātes nolikuma prasībām, kas ļautu ārstam orientēties, saskaroties klīniskajā praksē ar neatliekamu situāciju, lai nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamu palīdzību akūtā situācijā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst zināšanas par bērnu intensīvo terapiju, diagnostiskajiem un ārstnieciskajiem algoritmiem.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents pratīs veikt bērna objektīvā klīniskā stāvokļa izmeklēšanu un izvērtēšanu atbilstoši bērna vecumam, savākt slimības anamnēzi, izveidot izmeklējumu plānu, ordinēt papildus izmeklēšanas metodes un izvērtēt to rezultātus, veikt kardiopulmonālo reanimāciju, veikt perifērās vēnas kateterizāciju.

Kompetences

1.Pēc sekmīga studiju kursa beigšanas rezidents sasniedz sertificēta pediatra obligāto kompetenci. Nepieciešamā kompetences pakāpe ir atšķirīga dažādu bērnu neatliekamo situāciju gadījumos un tā uzrādīta zemāk pievienotajā tabulā.
Zināšanu līmeņi ir sekojoši:
1. līmenis: zināšanas atbilst vispārējam priekšstatam par problēmu, kas ļauj ārstam orientēties, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, kā arī mērķtiecīgi meklēt nepieciešamo papildus informāciju, nosūtīt pacientu nepieciešamības gadījumā pie speciālista.
2. līmenis: zināšanas par doto problēmu ir pietiekamas, lai izprastu tās būtību, to diagnosticētu un nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamo palīdzību, nosūtītu pie speciālista, kā arī speciālista vadībā realizētu diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus.
3. līmenis: zināšanas ārstam ļauj tikt galā ar doto problēmu patstāvīgi.
Ķermeņa šķidrumu patofizioloģija un šķidrumu terapija 3
1. Ūdens
2. Nātrijs
3. Kālijs
4. Hlorīdi
5. Kalcijs
6. Ūdeņraža joni (skābju – bāzu līdzsvars)
7. Šķidrumu terapija
8. Terapijas principi
9. Šķidrums un elektrolīti, specifisku saslimšanu terapija
9.1. akūta diareja 3
9.2. pilorus stenoze 2
9.3. badošanās 2
9.4. elektrolītu izmaiņas saistībā ar CNS traucējumiem 2
9.5. perioperatīvie šķidrumi 2
9.6. izolētas asins pH un elektrolītu koncentrācijas izmaiņas 2
9.7. krampju sindroms 3
Akūti slims bērns
1. Slima bērna novērtēšana ambulatori un stacionārā 3
2. Bērnu neatliekamās palīdzības nodrošināšana. 3
3. Neatliekamie stāvokļi pediatrijā 3
3.1. koma bērnu vecumā 3
3.2. atdzīvināšana 3
3.3. šoks 3
3.4. slīkšana 3
3.5. apsaldējums/apdegums 2
3.6. ARDS 2
4. Anestēzija un perioperatīvā aprūpe 2
5. Sāpju vadīšana ....2
6. Zāļu terapijas principi bērniem 3
7. Krampju lēkmes bērnu vecumā
7.1. ģeneralizēta lēkme 2
7.2. febrīlie krampji 3
7.3. epilepsijas terapija 2
7.4. neonatālo krampju lēkmes 2
7.5. status epilepticus 3
8. Galvas traumas 2