Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:5
Kursa vadītājs:Dace Gardovska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Pediatrija

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, kas atbilstu vispārējam priekšstatam par iedzimtām un iegūtām bērnu nefroloģiskām slimībām, atbilstoši pediatrijas specialitātes nolikuma prasībām, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, lai nepieciešamības gadījumā nosūtītu pacientu pie speciālista, kā arī sniegt neatliekamu palīdzību akūtā situācijā.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst pamatzināšanas par biežāk sastopamajām bērnu nefroloģiskajām slimībām, to etioloģiju, patoģenēzi, klīniskajām izpausmēm, diagnostikas algoritmiem un ārstēšanas principiem.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents pratīs veikt bērna ar nefroloģisku slimību objektīvā klīniskā stāvokļa izmeklēšanu un izvērtēšanu atbilstoši bērna vecumam, savākt dzīves un slimības anamnēzi, izveidot izmeklējumu un ārstēšanas plānu, izvērtēt indikācijas un izvērtēt rezultātus sekojošām diagnostikas metodēm: urofloumetrija, cistometrija, ultrasonogrāfija, mikcijas cistoureterogrāfija, ekskretorā i/v urogrāfija, cistoskopija, nepieciešamības gadījumā sniegt neatliekamu medicīnisko palīdzību.

Kompetences

1.Pēc sekmīga studiju kursa beigšanas rezidents sasniedz sertificēta pediatra obligāto kompetenci. Nepieciešamā kompetences pakāpe ir atšķirīga dažādu bērnu nefroloģisko slimību gadījumos un tā uzrādīta zemāk pievienotajā tabulā.
Kompetences līmeņi ir šādi:
1. līmenis: zināšanas atbilst vispārējam priekšstatam par problēmu, kas ļauj ārstam orientēties, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, kā arī mērķtiecīgi meklēt nepieciešamo papildus informāciju, nosūtīt pacientu nepieciešamības gadījumā pie speciālista.
2. līmenis: zināšanas par doto problēmu ir pietiekamas, lai izprastu tās būtību, to diagnosticētu un nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamo palīdzību, nosūtītu pie speciālista, kā arī speciālista vadībā realizētu diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus.
3. līmenis: zināšanas ārstam ļauj tikt galā ar doto problēmu patstāvīgi.
1. Glomerulārās slimības 2
2. Bērna ar hematūriju klīniskais novērtējums 2
3. Atsevišķas glomerulārās slimības, kas saistītas ar atkārtotu hematūriju 2
4. Daudzsistēmu slimības, kas saistītas ar hematūriju 2
5. Tubulointersticiāla slimība, kas saistīta ar hematūriju 2
6. Asinsvadu slimības, kas saistītas ar hematūriju 2
7. Ar hematūriju saistītās anatomiskās novirzes 2
8. Apakšējo urīnceļu hematūrijas cēloņi 2
9. Bērna ar proteīnūriju klīniskais novērtējums 2
10. Ar proteīnūriju saistīti stāvokļi 2
11. Nefrotiskais sindroms 2
12. Tubulāra funkcija 2
13. Nieru kanāliņu acidoze 2
14. Nefrogēnais cukura diabēts 2
15. Iedzimtas tubulārā transporta anomālijas 2
16. Nieru mazspēja 2
17. Nieru transplantācija 2
18. Iedzimtas anomālijas un nieru disģenēze 2
19. Urīnceļu infekcijas 3
20. Vesikoureterālais reflukss 2
21. Urīnceļu obstrukcija 2
22. Urīnpūšļa anomālijas 2
23. Neiropātiskais urīnpūslis 2
24. Enurēzes un iztukšošanas disfunkcija 2
25. Dzimumlocekļa un urīnizvadkanāla anomālijas 2
26. Sēklinieku maisiņa satura traucējumi un anomālijas 2
27. Uroģenitālās sistēmas trauma 2
28. Urīnolitiāze 2