Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:6 / 9
Kursa vadītājs:Jana Duhovska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija

Mērķis

Attīstīt izpratni par drāmas terapijas vēsturisko attīstības gaitu, teorētisko nostādņu daudzveidību un to novērtēšanas kritērijiem. Attīstīt prasmi izvēlēties un lietot izvērtēšanas metodes un tehnikas atbilstoši situācijai, klientu/pacientu grupas specifikai, veidot izpratni par drāmas terapijas procesu un rezultātu. Attīstīt radošo potenciālu mākslas izteiksmē, sekmēt savas mākslas pieredzes apzināšanu un izvērtēšanu; sniegt iespēju pilnveidot zināšanas par teātra mākslas valodu un attīstīt spējas uztvert un paust informāciju tajā, kā arī gūt sadarbības pieredzi izmantojot mākslas mediju.
Attīstīt maģistrantu spontanitāti, radošumu, pašrefleksijas spējas.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati (1. semestris). Izvērtēšanas process mākslu terapijā (2. semestris).

Rezultāti

Zināšanas

Drāmas terapijas vēstures daļā – pārzina drāmas terapijas vēsturisko attīstības gaitu, apraksta un salīdzina dažādus drāmas terapijas virzienus un izskaidro drāmas terapijas procesa organizācijas īpatnības darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām (pārbaude – referāts un kontroldarbs). Apraksta grupas un individuālo drāmas terapijas procesa specifiku.
Izvērtēšanas daļā – nosauc un apraksta uz mākslu (drāmu) balstītos izvērtēšanas un novērtējuma mērķus un veidus drāmas terapijā, izskaidro to pielietojumu saistībā ar klientu/pacientu grupu (pārbaude – kontroldarbs).
Improvizācijas un radošajā daļā – pārzina, atpazīst un apraksta vispārējos radošā teātra procesa jēdzienus, aktiermeistarības pamattehnikas un teātra pamatžanrus. Pārzina režisora, aktiera, scenogrāfa funkcijas teātrī un drāmas terapijas procesā. Zina radošā procesa un spontanitātes principus un radošos procesus drāmas terapijā (pārbaude – praktisko prasmju ieskaite).

Prasmes

Improvizācijas daļā – Novērtē savu pieredzi uz mākslu (drāmu) balstītu instrumentu lietojumā. Izmanto dažādas teātra tehnikas un žanrus. Izveido radošu darbību veicinošu vidi, sniedz instrukcijas radošam uzdevumam. Uzdevumu veikšanas laikā piemēro savu rīcību apstākļiem (pārbaude – praktisko prasmju pārbaude).
Izvērtēšanas daļā – Pielieto dažādas kognitīvas un praktiskas prasmes, lai izvēlētos vienu vai vairākas teorētiskās koncepcijas un prot piemērot tās klientu/pacientu gadījumu drāmas terapijas plānā, ilustrē pamata metodes, līdzekļus, materiālus un informāciju, ar kuriem sasniedzami izvirzītie mērķi. Izvērtē un analizē klienta/pacienta situāciju (vides faktori, kultūras un sociālas iezīmes) un personību un/vai kognitīvās spējas; problēmas un grūtības, kā arī spējas un resursus; klienta/pacienta atbilstību mākslas (drāmas) terapijai; prot kritiski izvērtēt un izvēlēties izpētes metodes un tehnikas, instrumentus atbilstoši situācijai un klientu/pacientu specifikai; prot pierakstīt izpētes/izvērtēšanas rezultātus (pārbaude – protokola noformēšana).
Drāmas terapijas vēstures daļā – Maģistranti spēj argumentēti diskutēt par drāmas terapijas pieejām un to piemērotību dažādām klientu/pacientu grupām.

Kompetences

Improvizācijas daļā – Raksturo un izvērtē savu mākslas izteiksmes pieredzi; sajūtas, izjūtas, emocijas, asociācijas, domas, tēlus, kas saistās ar radošo procesu; apraksta un kritiski novērtē savas radošās spējas; analizē savu un citu mākslas izteiksmi.
Izvērtēšanas daļā – Integrē iegūtos uz mākslu (drāmu) balstītas izvērtēšanas rezultātus klienta/pacienta veselības stāvokļa izvērtējumā savas kompetences ietvaros, ievērojot ētikas principus; daļēji spēj uzrakstīt hipotēzi un izvirzīt iespējamos mākslas (drāmas) terapijas mērķus; novērtē savu pieredzi uz mākslu (drāmu) balstītu instrumentu lietojumā; pielieto iegūtās zināšanas praksē.
Drāmas terapijas vēstures daļā – Uzņemas atbildību par patstāvīgo uzdevumu veikšanu, uzdevumu veikšanas laikā integrē teorētiskās zināšanas un pilnveido profesionālās iemaņas. Orientējas aktuālajos drāmas terapijas pasaules pētijumos un starptautiskajās datu bāzēs.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Mākslas terapija, RFMT2MaģistrsIerobežota izvēleAgne Rožlapa-Junkere, Madara Sprūdža, Jana Duhovska