Ievads bērnu un pusaudžu psihiatrijā (RPS_020)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi par bērnu un pusaudžu psihisko traucējumu un slimību īpatnībām, lai varētu tās diagnosticēt un ārstēt, psihiatra kompetences ietvaros.
Rezultāti
1.Zināšanas par bērnu garīgās attīstības aizturi un atpalicību; pervezīviem attīstības traucējumiem: bērnu autisms, Aspergena sindroms, Retta sindroms. Psiholoģiskās attīstības specifiskie traucējumi (valoda, lasīšana, rakstīšana, rēķināšana). Uzvedības traucējumi bērnu un pusaudžu praksē- UDHS, opozicionāri- izaicinoša uzvedība, socializēta (delinkventie) uzvedības traucējumi. Bērnu neirozes, reakcijas uz smagu psihoemocionālu stresu un adaptācijas traucējumi. Bērnu un pusaudžu depresiju īpatnības. Šizofrēnijas klīniskās īpatnības, izplatība, diagnostika, norise. Bērnu un pusaudžu aprūpes iespējas Latvijā.
1.Prasmes bērnu un pusaudžu psihiatrijā izmantojamās diagnostikas un ārstēšanas metodēs; subjektīvās un objektīvās anamnēzes, psihisko un uzvedības traucējumu novērtēšanā, aprakstīšanā; diagnostisko skalu pielietošanā; psiholoģiskajā un psihodiagnostiskajā izmeklēšanā psihiatram nepieciešamajā apjomā; ģenētiķa, endokrinologa, bērnu neirologa, bērnu narkologa, audiologopēda un uztura speciālistu konsultāciju un atzinumu novērtēšanā. Pamata prasmes minēto diagnostisko metožu nozīmēšanā un interpretācijā psihiatriem nepieciešamajā apjomā.
1.Kompetences psihisko un uzvedības traucējumu diagnostikā, bērnu un pusaudžu psihiatriskajā aprūpē stacionārā un ambulatorās palīdzības tīklā. Sadarbība ar citu specialitāšu profesionāliem un atbalsta personālu, plānojot un veicot komandas darba principus, kā arī interpersonīgās attiecībās, ētikas un juridiskos jautājumos, lai nodrošinātu agrīnu psihisko traucējumu diagnostiku, profilaksi, ārstēšanu un psihosociālo rehabilitāciju.