Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Medicīnas fakultāte
Kredītpunkti / ECTS:1 / 1.5
Kursa vadītājs:Rudīte Koka
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Angļu, Latviešu
Zinātnes nozare:Medicīnas bāzes zinātne, tai skaitā farmācija

Mērķis

Veidot pētnieciskās domāšanas un darbības prasmes, kā arī sadarbības un līdzatbildības prasmes studiju programmas "Medicīna" studentiem.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītībā obligātais saturs (apgūtas caurviju prasmes: kritiskā domāšana un problēmrisināšana; jaunrade un uzņēmējspēja; pašvadīta mācīšanās; sadarbība un digitālā pratība).

Rezultāti

Zināšanas

Izprot zinātniskās metodes būtību; salīdzina dažādus veselības pētījumu veidus un dizainus; atšķir aprakstošo no analītiskā pētījuma; zina, kā formulēt pētījuma jautājumu, izmantojot PICO formātu un FINER ietvarus; raksturo saistību starp pētījuma jautājumu, pētījuma mērķiem, uzdevumu un pētījuma hipotēzi; raksturo Pub Med struktūru; zina PubMed pieejamos rīkus, lai veiktu zinātnisko publikāciju meklēšanu; zina, kā nosaka galvenos mainīgos lielumus zinātniskā pētījumā; atšķir neatkarīgo un atkarīgo mainīgo; zina, kas ir NOIR mērīšanas skalas; atšķir mērījumu skalas saistībā ar pētījuma mainīgajiem; atšķir mērījumu precizitāti un derīgumu; analizē galvenos nejaušības kļūdu un neobjektivitātes avotus veselības pētījumos; identificē zinātniski pētnieciskā darba struktūru; analizē zinātniski pētnieciskā darba struktūru; zina, kā plānot zinātnisku manuskriptu; zina stratēģijas, kā efektīvi lasīt zinātniskās publikācijas; zina zinātniskās rakstīšanas pamatprincipus.

Prasmes

Sadarbojas grupā; formulē pētījuma mērķi, uzdevumus, analizē teorētisko literatūru, izmantojot atslēgvārdus, veic PubMed meklēšanu, izmantojot MeSH un/vai atslēgvārdus; lieto PubMed meklēšanas filtrus; izvēlās pētījuma mērķim atbilstošas metodes; veic aprakstošās statistikas aprēķinus kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem mainīgajiem (vidējais, mediāna, standarta novirze, proporcijas, koeficienti), izmantojot statistiskās apstrādes programmu; ievāc un/vai analizē datus; prezentē rezultātus, izvērtē grupas biedru darbu, iesaka priekšlikumus darba pilnveidei, veic savstarpējo vērtēšanu un pārvērtēšanu.

Kompetences

Teorētiskās zināšanas, apvienojot ar prasmēm, spēs integrēt turpmākajā studiju procesā un profesionālajā darbā.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.