Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:32
Kursa vadītājs:Ņikita Bezborodovs
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Psihiatrija

Mērķis

Nodrošināt izpratni par bērnu un pusaudžu psihiatrijas teorētisko ietvaru un praktiskiem aspektiem pasaules un Latvijas izglītības, veselības un sociālās aprūpes sistēmās. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi, kuras nepieciešamas psihisko traucējumu simptomu un sindromu atklāšanai, atpazīšanai, aprakstīšanai bērniem un pusaudžiem. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi, kuras nepieciešamas psihofarmakoterapeitiskajai ārstēšanai bērniem un pusaudžiem –psihofarmakoterapijā lietotajiem preparātiem, to darbību, farmakoekonomiku un neatliekamo psihiatrisko palīdzību. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi, kuras nepieciešamas patstāvīgā darbā ar dažādām nepilngadīgo pacientu grupām.

Rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas par bērnu un pusaudžu psihisko un uzvedības traucējumu etioloģiju, patoģenēzi, klīniskām izpausmēm, norisi un ārstēšanas pamatprincipiem, to rehabilitāciju un profilaksi.

Prasmes

1.Prasmes diagnosticēt bērnu un pusaudžu psihiskus un uzvedības traucējumus atbilstoši SSK-10 klasifikācijai, novērtējot vispusīgi pacienta stāvokli dinamikā un atbilstoši to atspoguļojot medicīnas dokumentācijā; prasme ārstēt pacientu, izveidot pacientam individuālu aprūpes plānu, ietverot nepieciešamo izmeklēšanu, medikamentozo terapiju, psiholoģisko terapiju un psihosociālo rehabilitāciju u.c.

Kompetences

1.Kompetences sadarboties ar nepilngadīgu pacientu un viņa ģimeni, lai nodrošinātu veselības stāvokļa un ārstēšanās rezultātu novērtēšanu dinamikā; aprūpes organizēšanā stacionārā un ambulatori, sniedzot neatliekamo un plānveida psihiatrisko palīdzību un rehabilitāciju bērniem un pusaudžiem. Sadarboties ar citiem aprūpes dalībniekiem, bērna un viņa ģimenes locekļiem ārstēšanas procesa laikā; veikt viņu izglītošanu par slimības norisi un ārstēšanu; apzināties savas profesionālās kompetences robežas.