Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:5 / 7.5
Kursa vadītājs:Artūrs Bikovs
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Politikas zinātne
Valoda:Angļu
Zinātnes nozare:Politika

Mērķis

Izpētīt, analizēt un aprakstīt Krievijas, Austrumeiropas, Baltijas, Centrālāzijas un Kaukāza valstu vēsturi, pašreizējo situāciju, iekšpolitiku un ārpolitiku; sniegt studentiem informāciju un vadlīnijas, t.i. prasmju kopumu, metodes un avotus turpmākiem šo reģionu pētījumiem.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas par starptautisko attiecību metodēm un teorijām, kā arī vispārīgas zināšanas par reģionālismu, Krieviju, Austrumeiropu, Baltiju, Vidusāziju un Kaukāzu, kā arī to ārpolitiku un iekšpolitiku.

Rezultāti

Zināšanas

Izmantojot studiju kursā iegūtās padziļinātās zināšanas par četru dažādu reģionu un arī Krievijas mijiedarbību un to iekšējo dinamiku, studenti raksturos šo reģionu galvenos iekšējos un ārējos politiskos, ekonomiskos un sabiedriskos procesus mijiedarbību sektoros, kuros tā norisinās.
Studenti aktuālos reģiona valstu iekšpolitiskos notikumus analizēs šo reģionu savstarpējās mijiedarbības, kā arī ārējo varas centru lomas, jo īpaši Ķīnas Tautas Republikas, kontekstā.

Prasmes

Strādājot grupā, studējošie izvēlēsies, lasīs un kritiski izvērtēs zinātnisko literatūru, pamatos savu literatūras izvēli, interpretāciju un analīzi grupas biedriem.
Izstrādājot individuālus un grupu darbus, studējošie mutvārdos un rakstiski identificēs, salīdzinās un novērtēs alternatīvus argumentus un viedokļus, formulēs, skaidros un argumentēs savu viedokli par ar četru dažādu reģionu un arī Krievijas mijiedarbību un to iekšējo dinamiku.

Kompetences

Studējošie izstrādās referātu, balstoties starpdisciplinārā zinātniskajā literatūrā, analizējot Krievijas, Centrālāzijas, Kaukāza, Austrumeiropas un Baltijas valstu iekšējo un ārpolitiku, attiecību dinamiku starp šiem reģioniem un līdz ar to spēs izskaidrot svarīgāko aktoru ietekmi uz reģionālo attiecību dinamiku.
Studējošie novērtēs kompleksu problēmu starpdisciplināro raksturu un kombinēs dažādu nozaru pētniecības rezultātus un metodes analizējot kompleksas problēmas.
Studenti modelēs iespējamos nākotnes scenārijus attiecībā uz reģionu savstarpējo sadarbību un attīstības scenārijiem nākotnē, kā arī pretnostatīs pavisam atšķirīgu reģionu, piemēram, Baltijas un Centrālāzijas, problēmjautājumus, spējot identificēt vienojošās un atšķirīgās cēloniskās saiknes atšķirīgiem mūsdienu politiskajiem, ekonomiskajiem un sabiedriskajiem procesiem.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.