Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Anita Pipere
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Psiholoģija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Psiholoģija

Mērķis

Padziļināt doktorantu kompetenci kvalitatīvajā pētniecībā, kritiski izvērtējot kvalitatīvās pētniecības metožu iespējas veselības psiholoģijas pētījumos un pilnveidot prasmes, zinātniski korekti integrēt šīs iespējas sava promocijas darba tēmas ietvaros.

Priekšzināšanas

Maģistra līmeņa kursi kvalitatīvajā pētniecībā, maģistra līmeņa pieredze pētniecībā, informācijpratība.

Rezultāti

Zināšanas

1.Spēj teorētiski izskaidrot, ar ko kvalitatīva pētījuma dizains atšķiras no kvantitatīva pētījuma dizaina (datu veids, ieguve, analīze). Apraksta kvalitatīva pētījuma priekšrocības un trūkumus, salīdzinot ar kvantitatīvo pētījumu, definē kvalitatīvās pētniecības izmantošanas nosacījumus psiholoģijas nozarē. Pārzina kvalitatīvās pētniecības terminoloģiju, jaunāko literatūru.

Prasmes

1.Modelē kvalitatīvo datu vākšanas un analīzes vispārējos principus un to konkretizēšanas un pielietošanas īpatnības savam promocijas darbam. Prot izvērtēt lasīto kvalitatīvo pētījumu atbilstību zinātniskā stipruma kritērijiem un akadēmiski korekta zinātniskā pētījuma prasībām. Spēj kritiski izvērtēt aplūkotajos veselības psiholoģijas pētījumos pielietotos dizainus, datu ieguves, apstrādes un analīzes veidus. Radoši un refleksīvi konstruē savu kvalitatīvā pētnieka identitāti.

Kompetences

1.Izstrādā kvalitatīva pētījuma vai jauktā pētījuma projektu atbilstoši sava promocijas darba tematam/jomai, demonstrējot savas literatūras analīzes un sintēzes spējas, prasmi pamatot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulēt mērķi un pētniecisko jautājumu/us, izvēlēties piemērotas pētījuma metodes, izvērtēt pētījuma projekta ierobežojumus un zinātnisko stiprumu.