Kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes sociālajās zinātnēs (SZF_199)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu izpratni par galvenajām kvalitatīvajām un kvantitatīvajām pētniecības metodēm sociālajās zinātnēs, lai spētu iegūtās zināšanas kritiski izvērtēt un pielietot dažāda tipa pētījumos. Studenti apgūs galvenās kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes (un to kopīgās iezīmes), kā arī jaukto metožu pieeju. Kursa laikā studenti attīstīs prasmes analizēt, izprast, interpretēt un atšķirt kvalitatīvos un kvantitatīvos zinātniskos pierādījumus, kā arī iegūs pamata kompetences kvalitatīvā un kvantitatīvā dizaina veidošanā.
Priekšzināšanas
Pamata izpratne par aprakstošās statistikas pamatprincipiem un pamata prasmes darbā ar programmatūru Stata studiju procesu atvieglinās.
Rezultāti
1.Definēt zinātnisku darbu pamatelementus: atkarīgos mainīgos, neatkarīgos mainīgos, mediatormainīgos, moderatormainīgos pētījuma jautājumus, hipotēzes, literatūras pārskatu, zinātniskos pierādījumus, teoriju, ētiku, metodi, metodoloģiju un pozicionalitāti
1.Atpazīt dažādu pētījumu galvenās iezīmes publicētos zinātniskos pētījumos
1.Veikt kvantitatīva pētījuma dizaina izstrādi, pamatojoties uz kursā iegūtajām zināšanām un prasmēm
Plānojums
| Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
|---|---|---|---|---|---|
| Starptautiskās attiecības un diplomātija | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Ekonomiskā drošība | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Krievijas un Eirāzijas studijas | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Komunikācija un mediju studijas | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Starptautiskais bizness un tiesības | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Starptautiskais bizness un tiesības | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Starptautiskās attiecības un diplomātija | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Tiesību zinātne | 2 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | ||
| Sociālā antropoloģija | 3 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts |