Neorganiskā ķīmija (LFK_008)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Padziļināt izpratni par neorganisko elementu un savienojumu sastāvu un uzbūvi, to daudzveidību un izmantošanu farmācijā, kā arī par vispārīgās un neorganiskās ķīmijas procesiem un to norises likumsakarībām.
Priekšzināšanas
Ķīmija, dabas zinības, matemātika, bioloģija un fizika vidusskolas programmas apmērā.
Rezultāti
1.Veiksmīga studiju kursa apgūšanas rezultātā students spēs:
formulēt un izskaidrot vispārīgās un neorganiskās ķīmijas jēdzienus, likumsakarības un pamatprocesus (oksidēšanās-reducēšanās reakcijas, kompleksu savienojumu veidošanās un noārdīšana, sāļu hidrolīze u.c.); atbilstoši pielietot vispārīgās un neorganiskās ķīmijas jēdzienus un terminoloģiju; aprakstīt neorganisko savienojumu kvantitatīvās un kvalitatīvās sakarības; pamatot un izskaidrot neorganisko elementu grupu un to raksturīgo savienojumu īpašības un pielietojumu farmācijā un medicīnā.
1.Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā students spēs: analizēt un noteikt iespējamos ķīmisko procesu virzienus un prognozēt ķīmisko reakciju iznākumus; pratīs sastādīt neorganiskās ķīmijas vienādojumus; pilnveidos prasmi risināt situāciju uzdevumus; izmantot drošas darba metodes laboratorijā; patstāvīgi strādāt ar neorganiskās ķīmijas laboratorijas iekārtām un aprīkojumu, izstrādāt laboratorijas darbus.
1.Veiksmīga studiju kursa apguves rezultātā students spēs: pielietot iegūtās zināšanas par daudzveidīgajiem vispārīgās un neorganiskās ķīmijas procesiem un ķīmisko reakciju norises mehānismiem; novērtēt šos procesus un to izmantošanu; izdarīt secinājumus par ķīmisko procesu norises iznākumiem; analizēt dažādu faktoru ietekmi uz vispārīgās ķīmijas pamatprocesiem; novērtē ķīmisko elementu un dažādu savienojumu lomu mūsdienu farmācijā un cilvēka fizioloģijā un demonstrē atbildīgu lēmumu pieņemšanu.
Plānojums
| Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
|---|---|---|---|---|---|
| Farmācija | 1 | 2. cikla (Maģistra) | Obligāts | Aija Trimdale-Deksne, Ance Bārzdiņa |