Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Aija Ozola
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Visiem līmeņiem
Mērķauditorija:Ārstniecība; Māszinības; Pedagoģija; Psiholoģija; Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Psiholoģija

Mērķis

Padziļināt studējošo zināšanas par pašpalīdzību psiholoģijas un veselības aprūpes kontekstā, tās nozīmi palīdzošajās profesijās, mākslā un tehnoloģijās balstītas pašpalīdzības iespējām. Veicināt pašnovērošanas un pašrefleksijas spēju un prasmi identificēt savas pašpalīdzības vajadzības, lietot teorētiski pamatotas pašpalīdzības stratēģijas, plānot un īstenot pašpalīdzības uzvedības pārmaiņas, psiholoģiskās noturības un pašizaugsmes veicināšanai.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Rezultāti

Zināšanas

1.Pārzina, analizē un salīdzina pašpalīdzības teorētiskās koncepcijas psiholoģijā un veselības aprūpē, izprot pašpalīdzības nozīmi palīdzošajās profesijās. Analizē pašpalīdzības pilnveidi uzvedības pārmaiņu teoriju kontekstā. Pārzina pašpalīdzības stratēģiju saturu, izprot nozīmīguma un īstenojamības jēdzienus. Izprot mākslas lomu veselībai un labbūtībai. Analizē un kritiski izvērtē mākslās un tehnoloģijās balstītas pašpalīdzības pētījumus. Izprot pašnovērošanas un pašrefleksijas lomu pašpalīdzības vajadzību apzināšanā, pašpalīdzības īstenošanā un pilnveidē.

Prasmes

1.Veic personīgās un profesionālās pašpalīdzības pašnovērošanu un pašrefleksiju. Atlasa un lieto personīgās un profesionālās pašpalīdzības stratēģijas, psiholoģiskās noturības un pašizaugsmes veicināšanai. Plāno un īsteno pašpalīdzības uzvedības pārmaiņas. Iesaistās mākslā un tehnoloģijās balstītā pašpalīdzības praksē.

Kompetences

1.Balstoties uz teorētiskajām zināšanām par pašpalīdzību, identificē savas pašpalīdzības vajadzības, lieto teorētiski pamatotas personīgās un profesionālās pašpalīdzības stratēģijas. Plāno un īsteno personīgās un profesionālās pašpalīdzības pilnveidi. Veic savas pašpalīdzības pašnovērošanu, spēj reflektēt.