Pediatrijas pamati I (PEK_049)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Dot studentiem zināšanas par bērna organisma strukturālām un funkcionālām īpatnībām, augšanu un attīstību vecumā no dzimšanas līdz 18 gadiem dažādos bērna attīstības periodos un biežākām saslimšanām, kā arī veidot nepieciešamās prasmes un attieksmi ārsta darbā ar bērniem.
Priekšzināšanas
Preklīniskās teorētiskās zināšanas par cilvēka organisma uzbūvi un funkciju (1., 2., 3. studiju gada disciplīnas), klīniskā medicīna: 4. studiju gada studentiem – propedeitikas kurss.
Rezultāti
Iegūtās zināšanas ļaus studentiem raksturot veselu bērnu, jaundzimušu bērnu un jaundzimušā perioda īpatnības, sirds-asinsvadu, gremošanas, elpošanas, nieru un urīnizvadsistēmas, endokrīnās, asinsrades īpatnības dažādos vecuma periodos, kā arī nosaukt un raksturot faktus par biežāko slimību riska faktoru ietekmi, primārās profilakses, morfoloģijas, etioloģijas, patoloģijas, diagnostikas un ārstēšanas, tai skaitā klīniskās farmakoloģijas, rehabilitācijas, psihoterapijas, intensīvās terapijas, un sekundārās profilakses aspektiem pediatrijā.
Spēs:
• veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu;
• veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi;
• veikt perifērā pulsa, sirds darbības frekvences, elpošanas frekvences un asinsspiediena rādītājus, attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt ar kopējo izmeklēšanas procesu;
• pielietot argumentācijas, loģikas un retorikas pamatu zināšanas, lai analizētu praktiskas situācijas, diskutētu, izskaidrotu savu viedokli un konstruktīvā veidā veicinātu profesionālo mērķu sasniegšanu un konkrētu uzdevumu izpildi;
• prast komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem, kolēģiem, citām veselības aprūpē iesaistītām personām;
• izplānot savu komunikāciju iemaņu patstāvīgu pilnveidošanu, respektējot citu personu atšķirīgu zināšanu līmeni, pieredzi, tradīcijas, kultūru un citas personības individuālas īpašības.
Spēs:
• interpretēt klīniskās analīzes, attiecināt tās uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt tās ar kopēju izmeklēšanas procesu;
• integratīvas domāšanas ceļā salīdzināt patoloģijas pazīmes ar morfoloģijas un homeostāzes normāliem parametriem, pazīt slimības simptomus, izskaidrot patoloģiju, noformulēt diagnozi un diferencēt to no citām diagnozēm, pārbaudīt biežāko komplikāciju varbūtību, prognozēt patoloģiskā procesa gaitu un sekas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMF | 8 | Maģistrs | Obligāts | Amanda Smildzere, Jana Pavāre, Elīna Aleksejeva, Ingūna Lubaua, Iveta Dzīvīte-Krišāne, Elizabete Cebura, Ieva Puķīte, Sandra Derkevica, Ilze Apine, Emīlija Zeltiņa, Liene Smane, Estere Ērgle, Emīls Šmitiņš, Diāna Stoldere, Lizete Braivo, Anija Meiere, Roberts Lovčinovskis, Kristīne Rasnača, Ieva Goberga, Ieva Nokalna-Spale, Dace Sniedze, Elīna Ligere, Zanda Pučuka, Dana Isarova, Dita Gaidule-Logina, Sergejs Ņikuļšins, Anna Beate Apsīte, Agita Strazdiņa, Zanda Grīnberga, Margarita Tračuma, Valda Krūmiņa, Anna Raita | |
Medicīna, MF | 8 | Maģistrs | Obligāts | Ingūna Lubaua, Jana Pavāre, Amanda Smildzere, Elīna Aleksejeva, Iveta Dzīvīte-Krišāne, Elizabete Cebura, Ieva Puķīte, Sandra Derkevica, Ilze Apine, Emīlija Zeltiņa, Dita Gaidule-Logina, Ineta Grantiņa, Ieva Nokalna-Spale, Diāna Stoldere, Estere Ērgle, Liene Smane, Kristīne Rasnača, Anija Meiere, Inga Lāce, Lizete Braivo, Sergejs Ņikuļšins, Agita Strazdiņa, Ieva Goberga, Dana Isarova, Dace Sniedze, Alla Silova, Valda Krūmiņa, Margarita Tračuma, Anna Raita |