Pediatrijas pamati II (PEK_051)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt studentiem zināšanas par bērna organisma strukturālām un funkcionālām īpatnībām, attīstību no dzimšanas līdz 18 gadu vecumam, par biežākām bērna vecuma slimībām, kā arī veidot nepieciešamās prasmes un attieksmi vispārējās prakses ārsta darbā ar bērniem.
Saturs:
• Bērna fiziskā, garīgā un sociālā veselība
• Uzturs un tā nozīme dažādos bērna vecuma periodos
• Agrīnā, pirmsskolas, skolas vecuma biežākā pataloģija
• Orgānu sistēmu strukturālās un funkcionālās īpatnības (gremošanas, endokrīnās sistēmas, locītavu un saistaudu sistēmas, sirds-asinsvadu, asinsradošās sistēmas) un to biežākās saslimšanas
• Neatliekamie stāvokļi pediatrijā simulētās situācijās
• Veselības veicināšana bērna vecumā.
Priekšzināšanas
Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā.
Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu).
Preklīniskās teorētiskās zināšanas par cilvēka organisma uzbūvi un funkciju (1., 2., 3., 4. studiju gada disciplīnas), klīniskā medicīna, iekšķīgo slimību kurss.
Rezultāti
Iegūtās zināšanas ļaus atpazīt gremošanas, endokrīnās, locītavu un saistaudu, sirds-asinsvadu, asinsradošās sistēmu biežākās slimības, to izplatību un īpatnības dažādos bērna vecuma periodos, aprakstīt un izklāstīt faktus par slimību riska faktoru ietekmi, primārās profilakses, morfoloģijas, etioloģijas, patoloģijas, diagnostikas un ārstēšanas, tai skaitā klīniskās farmakoloģijas, rehabilitācijas, psihoterapijas, intensīvās terapijas, un sekundārās profilakses aspektiem pediatrijā.
Veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu.
Veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi.
Veikt perifērā pulsa, sirds darbības frekvences, elpošanas frekvences un asinsspiediena rādītājus, attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Pielietot argumentācijas, loģikas un retorikas pamatu zināšanas, lai analizētu praktiskas situācijas, diskutētu, izskaidrotu savu viedokli un konstruktīvā veidā veicinātu profesionālo mērķu sasniegšanu un konkrētu uzdevumu izpildi.
Prast komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem, kolēģiem, citām veselības aprūpē iesaistītām personām.
Izplānot savu komunikāciju iemaņu patstāvīgu pilnveidošanu, respektējot citu personu atšķirīgu zināšanu līmeni, pieredzi, tradīcijas, kultūru un citas personības individuālas īpašības.
Interpretēt klīniskās analīzes, attiecināt uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt ar kopēju izmeklēšanas procesu.
Integratīvas domāšanas ceļā salīdzināt patoloģijas pazīmes ar morfoloģijas un homeostāzes normāliem parametriem, pazīt slimības simptomus, izskaidrot patoloģiju, noformulēt diagnozi un diferencēt to no citām diagnozēm, pārbaudīt biežāko komplikāciju varbūtību, prognozēt patoloģiskā procesa gaitu un sekas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, MF | 10 | Maģistrs | Obligāts | Liene Smane, Kristīne Rasa, Anna Beate Apsīte, Zanda Grīnberga, Lizete Braivo, Valda Staņēviča, Jevgēnija Petruhina, Dana Isarova, Roberts Lovčinovskis, Ieva Puķīte, Jurgita Gailite, Elizabete Cebura, Anija Meiere, Pauls Sīlis | |
Medicīna, SSNMFz | 9 | Maģistrs | Obligāts | Jevgēnija Petruhina, Roberts Lovčinovskis, Kristīne Rasa, Pauls Sīlis, Lizete Braivo, Liene Smane, Žanna Kovaļova, Dana Isarova, Zanda Grīnberga, Jurgita Gailite, Elizabete Cebura, Zane Dāvidsone, Ieva Puķīte, Ieva Nokalna-Spale, Diāna Stoldere, Anija Meiere, Anna Beate Apsīte |