Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Sandra Mihailova
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Psiholoģija
Zinātnes nozare:Psiholoģija

Mērķis

Attīstīt profesionālās zināšanas un prasmes par psiholoģisko stratēģiju izstrādi darbā ar dažādiem klientiem/ pacientiem dažādās darba/ prakses vidēs un sniegt iespēju izkopt un trenēt prasmes psiholoģiskās izpētes veikšanā un psiholoģiskās palīdzības procesa plānošanā.

Priekšzināšanas

Psihologa profesionālā darbība, Psiholoģiskā konsultēšana, Izziņas procesu izpēte, Personības izpēte, Klīniskā psiholoģija, Grupas izpēte un konsultēšana.

Rezultāti

Zināšanas

Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos psiholoģijas zinātnes teorētiskos konceptus un empīriski pamatotos principus, uz kuriem balstās psiholoģisko stratēģiju izstrāde. Nosauc un izskaidro dažādu psiholoģiskās izpētes metožu teorētisko pamatojumu dažādām klientu/ pacientu grupām. Raksturo psiholoģisko stratēģiju specifiku dažādiem klientiem/ pacientiem dažādas prakses/ darba vietās. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.

Prasmes

Ievāc klienta/ pacienta dzīves vēsturi un analizē to. Izvēlas un pielieto atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes, ņemot vērā klienta/ pacienta vajadzības, vecumposmu, riskus un prakses/ darba vides specifiku. Sniedz klientam/ pacientam un mentoram informāciju par psiholoģiskās izpētes rezultātiem un izstrādā ieteikumus. Teorētiski izvirza psiholoģiskās palīdzības mērķus, izstrādā darba plānu. Analizē savu sadarbības efektivitāti saskarsmē ar klientu/ pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.

Kompetences

Veic klientu/ pacientu psiholoģisko izpēti un analizē rezultātus; teorētiski izstrādā psiholoģiskās stratēģijas dažādiem klientiem/ pacientiem dažādās darba/ prakses vidēs. Demonstrē komunikācijas prasmes mijiedarbībā ar citiem komandas speciālistiem, klientu/ pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem. Veic savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.