Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Ludmila Jermakoviča
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Valodniecība un literatūrzinātne

Mērķis

Pilnveidot un sistematizēt vācu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī veicināt medicīniskās terminoloģijas apguvi un lietošanu specialitātē.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas pamatzināšanas vācu valodā (vismaz A2 līmenis pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment).

Rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā studenti spēs:
• atlasīt medicīnas terminoloģijā lietotās leksikas minimumu;
• vāciski izskaidrot to vai iztulkot latviski;
• izlasīt ar profesionālo jomu saistītu tekstu, atrast un atzīmēt tekstā atslēgvārdus, galveno domu, nepieciešamo informāciju;
• nosaukt ķermeņa daļas, orgānu sistēmas;
• aprakstīt pacienta stāvokli, palīgierīces;
• dot padomus, norādījumus palīgierīču izmantošanā;
• atpazīt populāri zinātniskai un zinātniskajai literatūrai raksturīgākās valodas struktūras (lietvārdu veidošana, locīšana; darbības vārdu laiku lietošanas sistematizācija darāmā un ciešamā kārtā; vēlējuma izteiksmes, divdabju, nenoteiksmes lietošana u.c.).

Prasmes

1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā studenti pratīs:
• lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju sarunās ar pacientiem/klientiem un kolēģiem;
• veidot savu terminoloģijas vārdnīcu;
• ievākt pacienta slimības anamnēzi un izjautāt par sūdzībām;
• dot ieteikumus pacientam par individuālajiem rehabilitācijas palīglīdzekļiem;
• paskaidrot, kā pareizi lietot un pielāgot pārvietošanās palīgierīces.

Kompetences

1.Studenti spēs sniegt informāciju par sevi, savām studijām un salīdzināt ar medicīnas studijām Vācijā; spēs aizpildīt slimnieka karti; uztvert, pierakstīt un nodot vajadzīgo informāciju par pacienta stāvokli; spēs izteikt pārdomas, argumentēt savu viedokli un diskutēt par rehabilitācijas palīglīdzekļiem un palīgierīcēm.